تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶

شاخص مقاوم سازی واحدهای روستایی در ایلام به ۶۳ درصد رسید

شاخص مقاوم سازی واحدهای روستایی در ایلام به ۶۳ درصد رسید
ایلام - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: میزان شاخص مقاوم سازی واحدهای روستایی در این استان به ۶۳ درصد رسیده است.
حبیب الله محبی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۳۸۴ تاکنون با پرداخت تسهیلات کم بهره نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، شاخص واحدهای مقاوم سازی شده در استان به ۶۳ درصد رسیده است.
وی افزود: میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی در کشور ۵۳ درصد می باشد که این شاخص در استان بالاتر از میانگین کشور است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام یادآور شد: از ۴۴ هزار و ۲۸۶ واحد غیر مقاوم روستایی، بهسازی و نوساز ۲۸ هزار و ۱٠۶ واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به اتمام رسیده است.
محبی یادآور شد: از ابتدای تأسیس این بنیاد تاکنون ۳۵ هزار و ۷۴۸ واحد در استان مقاوم سازی شده که از این میزان ۲۷ هزار و ۵۴۵ واحد روستایی و هشت هزار و ۲۰۳ واحد شهری بوده است.
وی از تهیه و بازنگری طرح هادی در ۱۳۸ روستای استان طی ۲ سال گذشته خبر داد و یادآور شد: اجرای طرح هادی در سطح این تعداد روستا شامل شن ریزی، جوی و جدول، پل، پیاده رو سازی، بیس و آسفالت گرم با اعتباری معادل سه هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال نیز انجام شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام نوان کرد: همچنین در این بازه زمانی هزار و ۳۲۰ قطعه زمین روستایی به متقاضیان واحد شرایط، جهت احداث مسکن واگذار شده است.
استان ایلام با ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر جمعیت دارای ۲۵ شهر و بیش از ۶۰۰ روستای دارای سکنه است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.