تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳

بدرقه نخستین زائران عمره از فرودگاه امام (ره)؛ پایان ۹سال چشم انتظاری

بدرقه نخستین زائران عمره از فرودگاه امام (ره)؛ پایان ۹سال چشم انتظاری
تهران- آیین بدرقه نخستین کاروان زائران عمره از تهران در فرودگاه امام خمینی(ره) بامداد دوشنبه - سوم اردیبهشت- برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، آیین بدرقه نخستین کاروان زائران عمره از تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، بامداد دوشنبه – ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳- در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
پس از بیش از ۹ سال توقف، عملیات عمره و اعزام زائران خانه خدا و سرزمین از بامداد فردا – دوشنبه ۳ اردیبهشت – از ۱۱ فرودگاه کشور در سراسر کشور آغاز و تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
قرار است زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و و همچنین در قالب ۱۱ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.
در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، که دو هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.
تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود.
الزام حضور زوار ۴ ساعت پیش از پرواز در فرودگاه
به منظور میزبانی مناسب فرودگاه از زائران خانه خدا توصیه می شود با توجه به اینکه فرآیند تحویل بار همچون عملیات حج تمتع نیست، زائران چهار ساعت قبل از پرواز برای انجام این فرآیند در فرودگاه حضور داشته باشند.
از زائران درخواست می شود با حداقل نفرات مشایعین به فرودگاه مراجعه و تا حد امکان برای جلوگیری از ازدحام، مراسم خداحافظی را در منزل یا مساجد به جا بیاورند و از آوردن داروهای ممنوعه و … که پیش از این در قالب دستورالعمل به کاروان‌ها ابلاغ شده است، پرهیز کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.