تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱

معاون وزیر راه: افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل زائران اربعین در حال پیگیری است

معاون وزیر راه: افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل زائران اربعین در حال پیگیری است
ایلام - معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:
افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل زائران حسینی(ع) در ایام کنگره بزرگ اربعین پیش رو در حال پیگیری است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، “داریوش امانی” روز چهارشنبه در نشست هماهنگی اربعین حسینی در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پایانه مرزی شهید سلیمانی( مرز مهران) با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت برگزاری باشکوه کنگره بزرگ اربعین، اظهار کرد:جلسات اربعین در سطح کشور با حضور مسئولان ارشد برگزار می‌شود و در این راستا همه وظیفه دارند تلاش کنیم این راهپیمایی بزرگ بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود.
وی با بیان اینکه اقداماتی که در بحث راه و زیرساخت‌های استان ایلام در اربعین انجام شده جای تقدیر بسیار دارد، افزود: این در حالی است که در مقطعی از سال‌های گذشته، زوار در ترافیک ایلام – مهران ساعت‌ها برای رسیدن به شهر مهران و مرز معطل شدند که با تدابیر انجام شده سال گذشته، معطلی زوار به ساعاتی کوتاه در حد ۲ ساعت رسید و ترافیک جاده‌ها نیز روان شد.
معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: در بحث پایانه برکت سال گذشته اقدامات بسیار خوب و درخور توجهی انجام شد اگرچه وظیفه کاری ما نبود اما با توجه با تکلیف ستاد اربعین به ما این‌مهم‌ توسط راهداری به بهترین نحو ممکن انجام شد.
امانی بیان کرد: امسال هم اقدامات خوب و مناسبی برای خدمت رسانی بهتر به زوار در پایانه مرزی مهران در حال انجام است، در بحث ناوگان اتوبوس که مشکل اصلی ماست رایزنی‌های لازم انجام می شود، تمامی تلاش ما باید این باشد خدمتگذار صدیق برای مردم باشیم و مردم وقتی ببینند خدمت مسئولان همکاری و همراهی می کنند، رضایت آنها را در پی دارد.
امانی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تردد زوار از مرزهای کشور، افزود: در بخش حمل و نقل در ایام اربعین ما دچار چالش هستیم، در این راستا با حضور شخص وزیر چند جلسه در خصوص بحث کمبود ناوگان برگزار کردیم که این مهم در ایام اربعین برطرف شود.
وی اضافه کرد: صاحب اصلی راهپیمایی بزرگ اربعین امام حسین(ع) است و ما در این خصوص فقط ابزار هستیم، سال گذشته مشکلات ناوگان و حمل و نقل حل شد و این نتیجه تلاش همه همکاران راهداری بود که پای کار بودند و این کار بزرگ انجام شد.
معاون وزیر راه تاکید کرد: در نشست اخیر ستاد اربعین با حضور وزیر راه و شهرسازی تاکید داشتیم که کمبود ناوگان مشکل اصلی و نگرانی ما است، در این خصوص باید از تمامی ظرفیت‌های ناوگان استفاده شود، در ایام اربعین سرویس داخل کشور به حداقل می‌رسد و از سرویس‌های کارخانجات و صنایع نیز استفاده می‌شود چرا که زمان رفت زوار بسیار مهم است که یک مدت ۲۰ روزه دارد اما زمان برگشت زوار کمتر است.
امانی با اشاره به اینکه در بحث خبری و اطلاع رسانی، کارها و اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: باید یک کار شاخص و فاخر انجام شود و برای ایام اربعین حجم فعالیت‌های انجام شده بیان شود.
وی با اشاره به دیگر مرزهای کشور برای تردد زوار در ایام اربعین گفت: امسال مرزهای خوش آب و هوا مانند باشماق و تمرچین استقبال بیشتری خواهد شد در این راستا مذاکرات خوبی با طرف عراقی برای تردد در این مرزها انجام شده است.
معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: امروز اینجا پیمان ببندیم تا جایی که در توانمان است در بحث اربعین خدمت رسانی به مردم و زوار عزیز انجام دهیم، وقتی مردم این سختی راه را به عشق به امام حسین(ع) می پذیرند و پیاده روی می کنند ما باید وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.
امانی تاکید کرد: ما ثابت کردیم که می‌توانیم و اربعین امسال هم با تلاش و پای کار بودن همه مجموعه راهداری اتفاقات خوبی همانند سال گذشته رقم‌ خواهد خورد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.