تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

استاندار ایلام:

بزرگنمایی مشکلات باعث دلسردی جامعه می‌شود

بزرگنمایی مشکلات باعث دلسردی جامعه می‌شود
ایلام-  استاندار ایلام با انتقاد از برجسته کردن ضعف‌ها، گفت: کارهای بزرگی در استان انجام شده است که باید بیان شود زیرا اگر تنها مشکلات بزرگنمایی شود عملکردها فراموش و موجب دلسردی در جامعه می‌شود.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز شنبه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام اظهار داشت: در کنار بیان مشکلات باید اقدامات ارزنده را هم بیان کنیم تا مردم امیدوار شوند، مردم در این شرایط با فشارهای اجتماعی، اقتصادی و روانی به دلیل کرونا مواجه‌اند و این یک مشکل است و تبعات زیادی نظیر بیکاری، بیماری و قرنطینه به دنبال دارد.

وی افزود: مشکلات اقتصادی، تورم و بیکاری جوانان ملموس است و ۱۴ هزار جوان به غیر از افرادی که به دلیل کرونا بیکار شده‌اند، بیکار در استان وجود دارد و مردم بیش از این گنجایش مشکلات را ندارند.

وی اضافه کرد: همه این مسایل فشارهای اجتماعی، روانی و اقتصادی بر مردم است و نیازمند کار فرهنگی هستیم زیرا بیش از این مردم تاب تحمل مشکلات را ندارند.

سلیمانی‌دشتکی گفت: برخی مسایل و مشکلات استان از جمله در بحث گرانی بررسی شده است و در شورای تامین تصیمات مهم در مورد آن اتخاذ می شود.

وی افزود: مشکلاتی در استان در زمینه حمل و نقل و توزیع میوه و تره‌بار وجود دارد که دو سال است که در میدان میوه و تره بار پیگیری موضوع هستیم و زمین آن مشخص شده است.

استاندار ایلام گفت: در ارتباط با گران فروشی سه مرحله در نظر داریم که در مرحله اول به امور صنفی با توجه به همراهی اصناف و اتحادیه‌ها واگذار شده است که تا پایان خرداد ماه با حضور بازرسان صنعت، معدن و تجارت، نظارت بر بازار حاکم شود.

وی افزود: در فاز دوم با حضور تعزیرات و بسیج اصناف برای پیگیری، پیشگیری و برخورد با صنوف گران فروش و متخلف به مدت یک ماه در بازار نظارت می کنند.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: پیگیری بعدی از طریق حضور دستگاه قضایی و برخورد قاطع با افراد خاطی در امر گرانفروشی انجام می شود.

وی اظهار داشت: اگر تفاوت نرخ میوه و تره بار مربوط به حمل و نقل است با توجه به بررسی هایی که با استان های همجوار داشته ایم حمل و نقل زیاد متاثر نیست چون این عامل بیشتر در استانهای دور افتاده باید نمود پیدا کند.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: سخنان امام جمعه ایلام فصل الخطاب است و هرچه ایشان بیان کند به عنوان نماینده مقام معظم رهبری ما قبول داریم و به آن عمل می کنیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.