تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۸:۴۰

مستند گلیم نقش‌برجسته در ایلام ساخته می‌شود

مستند گلیم نقش‌برجسته در ایلام ساخته می‌شود
ایلام - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: فیلم مستندی از ایلام با موضوع گلیم نقش‌برجسته در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و قرار است در شبکه ایلام به نمایش در آید.
به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده داشت: با معرفی این هنر بومی در قالب تولید مستند، تلاش می‌شود از زوایای مختلف تاثیر این صنعت بر زندگی مردم، اقتصاد و شیوه زندگی ایلامیان به تصویر کشیده شود.
وی افزود: این مستند سرآغاز سلسله مستندهایی است که هر یک از رشته‌های شاخص صنایع استان را به‌صورت مجزا در این قالب معرفی می‌کند.
شنبه زاده یادآور شد: با انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش‌برجسته از این پس باید فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای تولید، توزیع، تکمیل زنجیره تولید و همچنین معرفی بیشتر این صنعت بومی انجام شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: این محصول، هولوگرام سوغات ملی دریافت کرده و به عنوان سوغات و برند اختصاصی استان ابداع‌کننده گلیم نقش برجسته ثبت شده است.
شنبه‌زاده با بیان اینکه گلیم نقش‌برجسته توانسته جایگاه خود را در صنعت کشور پیدا کرده و نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد خانواده‌ها پیدا کند، اضافه کرد: طرح و نقشه گلیم نقش‌برجسته جزو هنرهای اصیل استان و دارای وزنی سبک است که تلاش داریم این هنر را برای توسعه اشتغال در روستا گسترش دهیم.
استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۴ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۷ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.