تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۴۳

امکانات مرکز جامع سلامت شهر توحید تقویت می شود

امکانات مرکز جامع سلامت شهر توحید تقویت می شود
ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: امکانات مرکز خدمات جامع سلامت شهر توحید به علت قرارگیری در مرکز شهرستان تقویت می شود.

دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در کارگروه رسانه ای کرونا ایلام اظهار داشت: بخش دیالیز و اورژانس مرکز جامع سلامت شهر توحید نیز با اعتبارات وزارتی و استانی و کمک های دانشگاه علوم پزشکی تجهیز خواهد شد.

وی یادآور شد: بنیاد مستضعفان نیز برای ساخت سه خانه بهداشت در روستاهای شاران، دارپروشه و پیامن و ۲ پایگاه اورژانس در پیازآباد زردلان و شهر توحید در شهرستان هلیلان حدود ۲۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.

صادقی فر در ادامه به اقدامات صورت گرفته از زمان تصویب تشکیلات شبکه بهداشت و درمان در هلیلان اشاره کرد و افزود: ۲ مرکز جامع سلامت در شهر توحید و پیازآباد منطقه زردلان با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال با تامین کادر پزشک خانواده شامل پزشک، ماما، مراقب سلامت در این شهرستان راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: مرکز فوریت های پزشکی پل سیمره هلیلان نیز با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال که شامل سه میلیارد ریال برای ساخت ساختمان مرکز اورژانس، ۵ میلیارد ریال برای تجهیزات پایگاه و ۲۰ میلیارد ریال نیز جهت خرید آمبولانس پیشرفته تیپ سی با تمام امکانات و تجهیزات به بهره برداری رسید.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: هدف دانشگاه علوم پزشکی استان تخصیص اعتبارات جهت تقویت حوزه سلامت و همچنین تسریع توسعه در بخش بهداشت و درمان هلیلان است.

به گزارش ایرنا، پس از ارتقا هلیلان از بخش به شهرستان در بهمن سال گذشته، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان جزو نخستین دستگاه‌هایی بود که تشکیلات آن شکل گرفت و مستقل شد.

هم اکنون پس از گذشت ۸ ماه از استقرار شبکه بهداشت در این شهرستان، ۲ مرکز جامع سلامت و یک پایگاه فوریت های اورژانس با تامین نیروی انسانی در هلیلان به بهره برداری رسیده است.

هلیلان آخرین شهرستان استان بود که کرونا در آن شناسایی و در حاضر نیز دارای وضعیت زرد کرونا است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.