تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

۷۰ هزار نفر از شهروندان ایلامی در بافت های فرسوده سکونت دارند

۷۰ هزار نفر از شهروندان ایلامی در بافت های فرسوده سکونت دارند
ایلام - شهردار ایلام گفت: ۳۵۰ هکتار بافت فرسوده در حاشیه شهر ایلام با ۷۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد که با احتساب روستاهای جدیدی چون هفت چشمه و چالسرا و مناطق حاشیه ای تعداد ساکنان مناطق دارای بافت فرسوده به ۱۵۰ هزار نفر می رسد.

بابک محمدی آوندی روز دوشنبه در همایش ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار داشت: ۵۰ درصد بافت های ایلام فرسوده است و تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال پروانه برای بازسازی بافت های فرسوده صادر شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به وسعت بافت های فرسوده باید بازسازی این ساختمان های ناایمن مورد توجه جدی قرار بگیرد.

شهردار ایلام یادآور شد: توزیع قیر رایگان و یارانه ای، ایجاد کتابخانه های عمومی، تعریض کوچه های زیر ۶ متر محلات، تکمیل مرکز فرهنگی ارغوان، ایجاد فرهنگسراهای محلات، سرپوشیده کردن مسیل ها، ارتقای خدمات شهری و تجهیز دستگاه های آتش نشانی از مطالبات و نیازهای شهرداری ایلام به شمار می رود.

محمدی آوندی تاکید کرد: تاکنون ۶۳ ساختمان ناایمن در ایلام احصا شده است که با کوچکترین حادثه ای جان مردم را به مخاطره می اندازد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام هم اظهار داشت: عدم رعایت اصول مهندسی و ایمنی باعث ایجاد شکل گیری بافت های فرسوده و ساختمان های ناایمن می شود.

فرشاد دوستی ادامه داد: یک هزار و ۶۳۳ هکتار بافت فرسوده و ساختمان های ناایمن در استان شناسایی شده است که ۱۷۲ هزار نفر در این مناطق سکونت دارند.

وی با بیان اینکه رعایت اصول فنی و مهندسی باعث کاهش تلفات و خسارات می شود، یادآور شد: در ساخت و سازها ، صدور پرونده ها و پایان کار باید استانداردهای مبحث پنج رعایت شود.

سوم تا نهم دی ماه هفته ایمنی و پیشگیری از بلایای طبیعی نام گذاری شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.