تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۷:۴۲

معاون استاندار ایلام:

بانک‌ها پرداخت تسهیلات کرونا برای جلوگیری از تجمع را مدیریت کنند

بانک‌ها پرداخت تسهیلات کرونا برای جلوگیری از تجمع را مدیریت کنند
ایلام - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: بانک‌ها روند پرداخت تسهیلات کرونا به منظور جلوگیری از تجمعات در راستای حفظ سلامت مشتریان و کارمندان بانک را مدیریت کنند.

حیدر نعمتی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام اظهار داشت: با توجه به اینکه به منظور استفاده و جذب این تسهیلات اکنون افراد فاقد بیمه نیز می توانند برای تسهیلات ثبت نام کنند، بانک ها باید روند پرداخت تسهیلات را به گونه ای مدیریت کنند که انباشت پرونده ها و ازدحام مراجعان ایجاد نشود.

وی افزود: اکنون روند پرداخت تسهیلات کرونا بسیار کند است و برای جذب این تسهیلات حمایتی باید از همه ظرفیت های اطلاع رسانی نظیر نصب بنر، ارسال پیامک، اطلاع رسانی تلفنی و پیگیری از طریق دهیارها و شوراها استفاده شود.

نعمتی گفت: باید اطلاع رسانی جامعی برای آگاهی بخشی به صنوف آسیب دیده از کرونا صورت گیرد تا با ثبت نام در سامانه کارا و جذب تسهیلات، اقدامی اساسی در راستای رفع مشکلات آنان برداشته شود.

وی اظهار داشت: اکنون کار ثبت نام افراد فاقد بیمه نیز شروع شده و این ظرفیت مناسبی است تا بتوان از این تسهیلات ۱۲ درصدی در راستای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده بهره برد.

وی از دستگاه های اقتصادی استان خواست: یک نفر را به عنوان رابط بین دستگاه و بانک برای رصد روند جذب تسهیلات معرفی کنند تا علاوه بر تسریع در روند پرداخت، بتوان هرچه سریعتر نسبت به جذب این تسهیلات اقدام کرد.

در این نشست که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد مدیران دستگاه ها و بانک های استان به تشریح اقدامات خود در زمینه جذب تسهیلات کرونا پرداختند.

سهم استان ایلام از محل تسهیلات حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارهای متاثر از کرونا ۲۱۶ میلیارد تومان است.

در مرحله اول بیش از هشت هزار کسب و کار دارای کد گارگاهی و بیمه در استان مشمول حمایت های دولت شده که لازم است این متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه کارا به دستگاه های مربوطه خود مراجعه کنند تا با هماهنگی‌های لازم به هفت بانک و یک موسسه عامل در این طرح معرفی شوند.

دستگاه های مربوطه شامل آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، آموزش فنی و حرفه ای و صنعت، معدن و تجارت است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.