تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۷:۲۹

استاندار:

سرمایه گذاران فاقد اهلیت معادن ایلام خلع ید شوند

سرمایه گذاران فاقد اهلیت معادن ایلام خلع ید شوند
ایلام - استاندار ایلام گفت: با وجود نقش حوزه معدن در تولید و اشتغالزایی این بخش در استان چندان رشد نکرده است که باید هرچه سریع تر سرمایه گذاران فاقد اهلیت خلع ید شوند.

قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه سه شنبه در نشست شورای معادن استان بر احیای ظرفیت ها در حوزه معدن تاکید کرد و گفت: استان ایلام در بعد معدن سرشار از منابع خدادادی است اما فعالیت خاصی برای بهره برداری و استفاده مناسب از این منابع انجام نمی شود.

وی خواستار تحرک بیشتر در استفاده از ظرفیت های مهم معدن در استان شد و افزود: امروز برخی مجوزهای طولانی مدت گرفته ولی در این زمینه کاری نکرده اند که لازم است خلع ید شده و کار به اهل خود واگذار شود.

استاندار ایلام اهلیت سرمایه گذاران در حوزه معدن را شرط لازم برای اعطای مجوز عنوان کرد و گفت: این اهلیت باید توسط مراجع ذیصلاح شامل توانمندی مالی، توجیه فنی، اقتصادی و پیوست اجتماعی تایید شود.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: دنبال افرادی باشیم که علاوه بر تخصص فنی بنیه مالی نیز داشته باشند حالا در این میان امکان دارد یکی در بعد فنی قوی باشد و از بعد مالی توانمند نباشد که برای انجام کار در این حوزه باید با یک سرمایه گذار با توان بالای مالی وصل شود.

وی با تاکید بر احیای ظرفیت واحدهای تولیدی راکد در استان گفت: با توجه به تاکید و دستور رئیس قوه قضائیه بر احیای کارخانه های غیر فعال و بازگشت به چرخه تولید طی نامه ای ۳۹ کارگاه تولیدی غیر فعال را معرفی کرده ایم که لازم است دستگاه های متولی با همکاری دستگاه قضا موضوع را پیگیری کنند.

استاندار ایلام یادآور شد: قرار است هر استان یک پروژه شاخص نیمه تمام به دولت معرفی کند تا با کمک و مساعدت منابع مالی به سرانجام برسد که در این زمینه اتمام فاضلاب شهری ایلام با ۸۰ میلیارد تومان معرفی شده است.

سلیمانی دشتکی به تلاش های صورت گرفته برای ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران اشاره کرد و گفت: در این راستا دیدارها و نشست های فراوانی با مسئولان ذی ربط داشته ایم که امیدواریم این موضوع به سرانجام برسد.

وی ابراز امیدواری کرد: منطقه آزاد تجاری مهران با توجه به شاخص های مهمی چون داشتن مرز طولانی، وجود پایانه مهم صادراتی مهران، همسایگی با کشور عراق، مناسبات قومی مذهبی و فرهنگی مردم استان با آن طرف مرز، توسعه کشاورزی در منطقه و امکان ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی و صنایع پائین دستی نفت و پتروشیمی به تصویب برسد و شاهد نقش آفرینی مهم این منطقه در توسعه استان باشیم.

استاندار ایلام یکی دیگر از توجیهات مهم ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران را وجود منطقه ویژه مهران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه استان منطقه ویژه دارد و تمام زیرساخت های برای منطقه آزاد فراهم شده است بنابراین ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران متضمن هزینه زیادی برای کشور و دولت نیست.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: بعد از پیگیری های فراوان مقرر شده است کمیته ای از مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران به استان بیاید که در این زمینه لازم است دستگاه های ذی ربط بطور مسلط و با نظر مثبت و مساعد این موضوع را توجیه کنند، در غیر اینصورت ایجاد منطقه منتفی خواهد شد و دستگاه های مرتبط نیز باید پاسخگوی این فرصت سوزی باشند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.