تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

معاون استاندار ایلام:

محرومیت‌زدایی از اهرم‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی است

محرومیت‌زدایی از اهرم‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی است
ایلام - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام توسعه فعالیت های محرومیت‌زدایی در مناطق دورافتاده را از اصلی‌ترین اهرم‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

محمد نوذری روز دوشنبه در نشست اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر، رابطه فقر با آسیب‌های اجتماعی را معنادار عنوان کرد و گفت: رابطه مستقیمی بین فقر و آسیب‌های اجتماعی وجود دارد بنابراین یکی از اهرم‌های کنترل آن، محرومیت‌زدایی در مناطق مورد هدف است.

وی با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی توسط استاندار ایلام و مجموعه قرارگاه سازندگی در جهت محرومیت‌زدایی در مناطق محروم استان از جمله شهرستان هلیلان صورت گرفته است، تاکید کرد: این امر یک مبارزه زیرساختی با آسیب‌های اجتماعی چون مواد مخدر است.

معاون استاندار ایلام افزود: البته به موازات اهمیت کار قرارگاه سازندگی در این مناطق نباید از امور فرهنگی توسط گروه‌های مردم‌نهاد غفلت کرد.

نوذری، ریشه کنی مواد مخدر در استان را نیازمند احساس مسئولیت جمعی در کارهای فرهنگی و زیرساختی توام با هم عنوان کرد و گفت: در این راستا با رشد ۱۰۰ درصدی گروه‌های مردم‌نهاد استان تلاش شده است در کاهش آسیب‌های اجتماعی از مشارکت مردم استفاده شود و در این امر نیز موفق بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام در بحث مواد مخدر جزو استان‌های پاک کشور محسوب می‌شود، یادآور شد: با این حال برای ریشه کنی این معضل خانمان‌سوز نیازمند مشارکت همگانی و احساس مسئولیت اجتماعی در بین آحاد مختلف جامعه هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد: با توسعه مناطق محروم استان شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق باشیم و برای این مهم باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.