تاریخ انتشار : شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۵۵

۲ ایلامی در ردیف ۵۸ برگزیده بنیاد البرز قرار گرفتند

۲ ایلامی در ردیف ۵۸ برگزیده بنیاد البرز قرار گرفتند
ایلام - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: در پنجاه و هشتمین مرحله اعطای جایزه بنیاد البرز به نخبگان علمی کشور، ۲ نخبه، مخترع و مولف ایلامی نیز در ردیف ۵۸ منتخب نخبه قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه ایلام، حجت الاسلام مرتضی عزیزی افزود: آرزو حاصلی دانشجوی دکترای تخصصی بهداشت باروری به دلیل تالیف سه عنوان کتاب، دارای پنج مقاله در مجلات علمی وکنفرانس های ملی و بین المللی، کسب دیپلم افتخار در المپیاد دانشجویی کشور، ثبت دو اختراع داخلی با قابلیت تبدیل شدن به شرکت دانش بنیان و ساخت یک مدل بیواکولوژیکال و حامد توان دانشجوی برگزیده کارشناسی ارشد پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام به دلیل تالیف سه جلد کتاب، دارای ۳۳ مقاله بین المللی، پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی ایلام وکشور در دو سال گذشته، ثبت دو مورد اختراع و مجری ۹ طرح تحقیقاتی برگزیده شدند.

وی یادآور شد: همایش ملی تجلیل از نخبگان پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز با هدف تکریم اهالی علم و تجلیل از دانشمندان، مخترعان، دانشجویان و طلاب برتر کشور هفته گذشته با حضور نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف کشور و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌ صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

وی تاکید کرد: به مناسبت پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز از ۵۸ منتخب نخبه تجلیل شد که شامل پنج دانشمند، شش مخترع، ۱۰ دانشجوی علوم پزشکی، ۳۰ دانشجوی سایر علوم و هفت طلبه علوم دینی بودند.

وی اصافه کرد: این مراسم هر ساله در تهران برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت ویدیو کنفرانس در ۱۶ استان کشور از جمله ایلام برگزار شد.

بنیاد فرهنگی البرز در سال ۴۲ با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعدد ایرانی، از طریق اعطای جایزه بنیاد البرز به همت مرحوم حسینعلی البرز تأسیس و وقف شد.

این بنیاد طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده و این مهم در سال‌های اخیر در قالب همایش‌های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسئولان کشوری محقق شده است.

در سال جاری که مقارن با پنجاه و هشتمین سال تأسیس بنیاد فرهنگی البرز است در راستای تحقق نیت واقف، برگزاری دو همایش ملی در بخش نخبگان دانشجویی و دانش‌آموزی برگزار می کند.

همایش دانش‌آموزی توسط این بنیاد نیز در نیمه دوم سال جاری در دستور کار قرار گرفته است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.