تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸

بهره‌برداری از ۱۴ پروژه راهداری ایلام در هفته دولت

بهره‌برداری از ۱۴ پروژه راهداری ایلام در هفته دولت
ایلام - مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: در ایام هفته دولت ۱۴ پروژه راهداری با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

نورالله دلخواه روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ما، ایام هفته دولت را فرصتی ارزنده برای تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی شامل ۸۵ کیلومتر روکش آسفالت راه‌های فرعی و اصلی استان، رفع نقاط حادثه خیز، تعریض و بهسازی است.

وی افزود: از مهمترین این پروژه‌ها می‌توان به پروژه روکش آسفالت محور ملکشاهی – ایلام به طول ۱۵ کیلومتر، آسفالت کمربند شرقی ایلام به طول ۱۱ کیلومتر و روکش آسفالت محور آبدانان – دشت عباس به طول ۱۳ کیلومتر اشاره کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: روکش آسفالت راه های روستایی چم نمشت و فرهاد آباد دره شهر، پیاز آباد هلیلان، بهارستان ایلام، محور زرنه – سومار ایوان و بهسازی محور مهران به دهلران از دیگر پروژه های راهداری در این ایام است که به بهره برداری می رسند.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری و پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمده‌ای از ایلام باعث شده است این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور حتی استان‌های همسایه از حیث راه از کم توسعه‌ترین مناطق باشد.

دوم تا هشتم شهریور ماه در تقویم نظام جمهوری اسلامی ایران هفته دولت نامگذاری شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.