تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

به مدت پنج شب در مصلای دانشگاه تهران؛

نمایش روایی و عاشورایی افلاکیان با ۲۰۰۰ مخاطب در هر اجرا به صحنه می‌رود

نمایش روایی و عاشورایی افلاکیان با ۲۰۰۰ مخاطب در هر اجرا به صحنه می‌رود
تهران - نمایش روایی افلاکیان با محوریت روایت حماسه حسینی از تاسوعا تا سیزدهم ماه محرم به روایت و نقالی مرشد محسن میرزاعلی با ظرفیت پذیرایی از ۲۰۰۰ مخاطب در مصلای دانشگاه تهران به صحنه می‌رود.

مرشد محسن میرزاعلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ما درباره پروژه نمایش روایی افلاکیان گفت: اجرای این نمایش روایی برای نخستین بار از سال گذشته (۱۳۹۸) در اهواز آغاز شد و طی اجرا از ۱۵هزار مخاطب سوگوار شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) میزبانی کردیم.

میرزاعلی با اشاره به آنکه تولید پروژه نمایش روایی افلاکیان محصول با همکاری و تعامل حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه تهران صورت گرفته است، اظهار داشت: با توجه به اصل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مصلای دانشگاه تهران این اثر نمایشی را با ظرفیت ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ مخاطب از روز تاسوعا حسینی تا سیزدهم ماه محرم به صحنه می‌بریم.

وی با اشاره به این مساله که نمایش روایی افلاکیان در کنار بهره بردن از شیوه‌های نمایش آیینی و سنتی ایران از شبیه خوانی، تعزیه، نقالی، مقتل‌خوانی، پرده‌خوانی و روضه از تکنیک‌های سینمایی و تئاتری برای ارائه محتوا و روایت خود به مخاطبان استفاده می‌کند، یادآور شد: در این اثر نمایشی ۷۰ بازیگر در کنار ۱۰ طراح مختلف حضور دارند و تلاش می‌کنیم تا به واسطه تعطیلی فعالیت‌های نمایشی و سینمایی در ایام ماه محرم این‌بار با روایتی متفاوت در قالب بهره بردن از هنرهای گوناگون نمایشی و سینمایی میزبان سوگواران امام حسین(ع) و عاقان مکتب حماسه حسینی باشیم.

راوی و نقال نمایش افلاکیان خاطرنشان کرد: این روایت نمایشی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح و روزهای یازده تا سیزدهم ماه محرم بعد از نماز مغرب و عشا در مصلای دانشگاه تهران میزبان علاقمندان و سوگواران حضرت امام حسین(ع) خواهد بود.

وی درباره روایت‌های مورد استفاده در این اثر نمایشی تصریح کرد: در روز تاسوعا،‌ داستان حضرت عباس(ع) و شهادت ایشان روایت شد، بخش دوم و روز عاشورا به روایت شهادت امام حسین(ع) اختصاص دارد. سومین مجلس درباره حضرت زینب(س) و اسرای کربلا و سپس در دو اجرای باقی‌مانده، ‌ابتدا به روایت داستان حضرت علی‌اکبر(ع) و حضرت قاسم(ع) و مجلس آخر هم راوی داستان یاران امام حسین(ع) از وهب و حر تا حبیب بن مظاهر خواهد بود.

مرشد میرزاعلی گفت: نویسندگی این کار بر عهده سیدمصطفی موتورچی، کارگردانی آن را آرش ساربان و حسین گلچین برعهده دارند و راوی-نقال نمایش نیز بنده هستم. بخش‌هایی از متن این اثر که راوی از طومار استفاده می‌کند کار تحقیق و نگارش طومار نیز بر عهده من بوده و طراحی را آقای ساربان برعهده داشته است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.