تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰

امامان جمعه:

جمهوری اسلامی مقتدرانه توطئه دشمنان در منطقه را قاطعانه پاسخ می دهد

جمهوری اسلامی مقتدرانه توطئه دشمنان در منطقه را قاطعانه پاسخ می دهد
استان ها - خطیبان جمعه سراسر کشور با بیان اینکه ترامپ و نتانیاهو برای عادی سازی ارتباط رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی تلاش می کنند تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه هرگونه تحرک و توطئه دشمنان در منطقه را قاطعانه و به موقع پاسخ می دهد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر کشور، نمایندگان ولی فقیه در استانها در خطبه های نماز جمعه ۱۴ شهریور ماه اظهار داشتند: مسئولان نظام، برای خروج از برجام و پروتکل‌های الحاقی متناسب با اقدامات دشمنان آمادگی داشته‌باشند تا پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان خائن بدهیم. بنا بر سخنان رهبر معظم انقلاب، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها قابل اطمینان نیستند، آمریکا از برجام خارج شد و کشورهای اروپایی با روش خود دنباله رو اهداف و مقاصد آمریکا هستند تا اهداف ایرانیان را با تمدید تحریم تسلیحاتی مختل کنند.

همچنین با بیان اینکه نخبگان و ملت‌های مسلمان اجازه ندهند پای رژیم جعلی اسرائیل در منطقه و خلیج فارس باز شود. ادامه دادند: امارات با باز کردن پای اسرائیل به منطقه به دنیای عرب و جهان اسلام خیانت کرد.

امامان جمعه سراسر کشور همچنین در بخش دیگری از سخنانشِ با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: آمریکا هر روز یک طرح‌ شیطانی دارد و با آمدن ترامپ، آمریکا از برجام نافرجام خارج‌شده و اروپاییان را خود در برجام باقی گذاشتند که به تعبیر مقام معظم رهبری اروپایی‌ها یک طرح چرندی به نام اینستکس به ایران عرضه کردند.

آنان با یادآوری سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع فرهنگیان، اجرای کامل و دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تصویب شده را خواسته معظم له از متولیان دانستند و بر ضرورت تلاش برای تحقق آن تاکید کردند.

خطیبان جمعه سراسر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از خدمات آموزش و پرورش برای اجرای برنامه های مقابله با کرونا، اظهار داشتند: آموزش و پرورش خانواده بزرگی است که وظیفه تربیت نسل آینده را بر عهده دارد.

آنان همچنین بیان داشتند :مردم ایران اسلامی با برگزاری آیین‌های عزاداری همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دردهه اول ماه محرم ثابت کردند که ملتی قانونمند و منظم هستند که این مهم جای تقدیر دارد. دشمنان تلاش کردند تا عزاداری محرم تحت تاثیر کرونا برگزار نشود و یا کم رنگ باشد که با تدبیر خردمندانه مقام معظم رهبری به بهترین شکل برگزار شد.

گروه اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی؛ خطبه های نماز جمعه برخی مراکز را به صورت جمع بندی شده در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

چهار محال و بختیاری (شهرکرد)

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به شیوع ویروس کرونا و همچنین بازگشایی مدارس گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی باید در مدارس رعایت شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام به شرایط آغاز سال تحصیلی جدید که با سال‌های گذشته متفاوت است، اشاره کرد و گفت: اولویت نخست در این شرایط حضور دانش‌آموزان و معلمان در مدرسه با حفظ و رعایت شرایط بهداشتی، اجرای دستورالعمل بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی و خودمراقبتی است.

وی به فعال شدن آموزش مجازی در صدا و سیما، شبکه شاد و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در شرایطی که وضعیت شیوع کرونا در مناطق اجازه ندهند، باید از این فضا برای ارائه آموزش به دانش‌آموزان استفاده کرد.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: برای فعال شدن شبکه شاد کارهای بسیار زیادی انجام شده است و همه به میدان آمدند تا نیازهای آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان تامین شود.

مرکزی (اراک)

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: نخبگان و ملت‌های مسلمان اجازه ندهند پای رژیم جعلی اسرائیل در منطقه و خلیج فارس باز شود.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: عادی سازی روابط امارات با رژیم کودک کش اسرائیل، وطن فروشی است و باید نسبت به این اقدام بی‌خردانه واکنش نشان داد.

وی اظهار داشت: ابوظبی باید تا دیر نشده جبران کننده این تصمیم ناشایست و غیرعاقلانه باشد و دل مسلمانان را اندوهناک نسازد.

امام جمعه اراک گفت: دولت و ملت بزرگوار پاکستان موضع حکیمانه‌ای در این خصوص اتخاذ کردند و بیش از این عادی سازی روابط را محکوم کردند.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه از عزاداری مردم استان در روزهای تاسوعا و عاشورا به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قدردانی کرد.

کردستان (سنندج)

امام جمعه سنندج گفت: جوانان برای سازندگی کشور دست بدست هم داده و کار را شروع کنند چون از آنها انتظار می‌رود در قالب آینده‌سازی کشور پیشقدم باشند.

ماموستا فایق رستمی اظهار داشت: جوان امروز باید حافظ جان، مال و امنیت مردم بوده و به شکلی فعال مسوولیت پذیر باشد ضمن اینکه از جوانان کشور انتظار می‌رود امانتدار پدر و مادر، جامعه و کشورشان باشند.
وی با بیان اینکه کشور به توانایی نسل جوان برای عبور از مشکلات نیازمند است، یادآور شد: احساس مسوولیت همان کاری است که امام علی (ع) کرد و شبانه به فقرا کمک می‌کرد و اینک باید جوانان مومن و معتقد ما نیز این راه و روش ائمه معصوم را ادامه دهند.

آذربایجان شرقی (تبریز)

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مبارزه با فقر مقدمه عدالتخواهی و وظیفه همگانی است گفت: مبارزه همگانی با فقر و رسیدگی به امور مستضعفان، معنویت، تکامل روحی و تعامل اخلاقی را که از اهداف عالی نظام اسلامی است میسر می‌کند.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز وظیفه ای خطیری در این زمینه دارند و باید در قوانین مصوب، کمک به محرومین را سرلوحه قرار دهند.

وی افزود: مسوولان اجرایی نیز باید از ایجاد شکاف بین غنی و فقیر در جامعه جلوگیری کرده و در راستای تحقق عدالت گام بردارند.آل هاشم همچنین در مورد صدور مجوز ستاد کرونا برای برگزاری نماز جمعه در تبریز گفت: نماز جمعه امروز تبریز به دلیل قرمز نبودن وضعیت این شهر از نظر کرونا و با مجوز این ستاد برگزار شد.

وی همچنین به عزاداری های محرم نیز اشاره کرد و گفت: امسال متفاوت‌ترین و ماندگارترین محرم را داشتیم و مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شور و شعور حسینی را نشان دادند.

سیستان و بلوچستان (زاهدان)

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: نمونه‌های متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد نتیجه تسلیم، خیرخواهی و کمک به ولی فقیه پیروزی است.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی به ذکر چند نمونه از تسلیم، خیرخواهی و کمک به ولی فقیه که نتیجه آن پیروزی بوده است، اشاره کرد و افزود: حضور پرشور مردم در صحنه درگیری‌های اول انقلاب بویژه در قیام خونین ۱۷ شهریور؛ پیشرفت‌های عینی در عرصه‌های مختلف بویژه صنایع دفاعی، نظامی و پدافند هوایی و عزاداری‌های باشکوه به دعوت رهبری و با رعایت مسائل بهداشتی نمونه‌هایی هستند که با تسلیم در برابر ولی، پیروزی عاید ما شده است.
رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: توجه ناکافی به هشدارهای رهبر معظم انقلاب نسبت به کاهش جمعیت، عمل نکردن به دستورات معظم له در رابطه با شبکه ملی اطلاعات برای پرهیز از وابستگی و همچنین مدیریت صحیح فضای مجازی و وابسته کردن مسائل اقتصادی به خارج از کشور و گره زدن آن به نفت با وجود هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب که باعث شده مردم در شرایط امروز با مشکلات دست و پنجه نرم کنند نمونه‌های منفی این موضوع است.

کرمانشاه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: امارات متحده عربی با توافق با رژیم صهیونیستی به جهان اسلام خیانت کرد.

آیت الله “مصطفی علما” با اشاره به توطئه امارات متحده عربی در امضا تفاهم با رژیم صهیونیستی افزود: امارات با باز کردن پای اسرائیل به منطقه به دنیای عرب و جهان اسلام خیانت کرد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: امارات نوکر آن‌کسی است که می گفتند باید مثل گاو دوشیده شوند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه خطبه های خود گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری خطبه های نماز جمعه برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا باید کوتاه بیان شود.

ماموستا ملا “عبدالرحمن مرادی” افزود: ایمان به قرآن، تلاوت و عمل به کتاب آسمانی مسیر سعادت دنیا و آخرت است.

امام جمعه‌ اهل سنت کرمانشاه اظهار داشت: خروج مردم از ظلمات به نور، در قرآن بارها تکرار شده است گاهی به خدا وگاهی به پیامبران و گاهی به کتاب نسبت داده شده است.

او با اشاره به ثواب تلاوت قرآن گفت: قاری قرآن با هر حرف از آیات و کلمات قرآن یک حسنه و خوبی در نامه‌ عملش ثبت می شود.

قم

امام جمعه موقت قم گفت: جمهوری اسلامی ایران مقتدر است و هرگونه تحرک و توطئه دشمنان در منطقه را قاطعانه و به موقع و بجا پاسخ می دهد.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های جمعه که به دلیل قرارگیری شهر مقدس قم در وضعیت قرمز کرونایی به صورت مجازی ایراد شد، گفت: امروز ترامپ و نتانیاهو برای عادی سازی ارتباط رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی تلاش می کنند، گرچه پیش از این ارتباطات غیررسمی وجود داشته است.

وی با اشاره به اعلام رسمی برقراری ارتباط میان امارات و اسرائیل، از فراموشی اسلام و مسلمانان توسط برخی سران کشورهای عربی اظهار تأسف کرد و گفت: مسؤولان امارات اگر می خواهند امنیت خود را در سایه آمریکا و اسرائیل فراهم بیاورند، سخت در اشتباه بوده و اگر به واسطه حضور رژیم صهیونیستی آتشی در منطقه برپا شود، اولین آسیب به خود آنها می رسد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه افزود: ترامپ دستاوردی در داخل و خارج از آمریکا نداشته و تمام اقدامات وی با شکست مواجه شده است، از این رو از عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به دنبال کسب دستاورد برای خودش است.

هرمزگان (بندرعباس)

نماینده ولی فقیه در هرمزگان وامام جمعه بندرعباس گفت: اصول و پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا به خوبی در دهه اول محرم توسط مردم و هیاتهای عزاداری استان رعایت شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده اظهار داشت: این دهه تمرین مناسب و مردم الگوی خوبی از خود در عشق به امام حسین علیه السلام نشان دادند.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: عزاداران حسینی با عمل به پروتکل های بهداشتی دل‌نگرانی ها را برای مراسم های اربعین حسینی کاهش دادند.

عبادی زاده اضافه کرد: جوانان مومن حسرت‌های خود برای برپایی مراسم های حسینی را با بهره‌گیری از فضای شبکه‌های اجتماعی و حرکت‌های جایگزین کاهش داده و حرکت‌های ابتکاری جالبی ارایه شد.

یزد

امام جمعه یزد گفت: ملت ایران در مقابل تحریم‌ها و تهدیدهای فرهنگی و اقتصادی دشمنان ایستادگی کرده و مسیر خود را با پیروی از امام حسین(ع) و شهدای کربلا ادامه می‌دهد.

آیت الله محمدرضا ناصری هدف اصلی دشمنان را ایجاد شبهه و تردید در بین مردم در خصوص مسائل انقلاب اسلامی ذکر کرد و از مردم و مسوولان هوشیاری و بصیرت را خواستار شد.

وی در ادامه گفت: مردم و هیات‌های عزاداری در محرم امسال با عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری برنامه‌های خوبی در کمک به دیگران انجام دادند.

خوزستان (اهواز)

امام جمعه اهواز با بیان این که ملاک حضور مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نه قومیت بلکه باید سوابق کاندیدا باشد گفت: مردم با علم و آگاهی رای خود را به صندوق بیندازند و از نگاه قومیتی پرهیز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد نبی موسوی فرد به حضور مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: حضور پرشور مردم در این دوره از انتخابات از وظایف اصلی و تکلیف الهی است و حمایت بیشتر از نمایندگان بی شک اثرات مثبتی نیز برای خود مردم به همراه دارد.

وی تصریح کرد: مردم با علم و آگاهی رای خود را به صندوق بیندازند و از قومیت گرایی پرهیز کنند بلکه به کاندیدایی رای دهند که در گذشته عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته است.

خراسان شمالی (بجنورد)

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: جذب معلم در آموزش و پرورش باید با حساب و کتاب صورت گیرد و گزینش این قشر متناسب با مبانی و ارزش‌های اسـلامی باشد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار داشت: در انتخاب معلم باید دقت شود تا هر فردی با هر طرز فکری وارد این مجموعه انسان ساز نشود. همه باید تلاش کنیم تا والدین به هنگام بازگشایی مدارس نگرانی نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با ابراز تاسف نسبت به اجرایی نشدن کامل سند تحول آموزش و پرورش گفت: جذب معلمان مومن و متعهد در دانشگاه فرهنگیان و تبیین و تشریح سند تحول برای دبیران از جمله اقدامات مهمی است که باید انجام شود.

گیلان (رشت)

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: راه اندازی تصفیه خانه سراوان گام خوبی برای زدودن آلودگی از رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت است اما کافی نیست.

آیت الله فلاحتی افزود: شیرابه های پسماند سراوان به رودخانه ها ی گوهر رود و زرجوب ، تالاب انزلی و سپس دریا می ریزد که این امر به سلامت محیط زیست و شهروندان آسیب می رساند .

وی تصریح کرد: با وجود تلاش های خوب انجام شده؛ مسئولان مربوطه باید برای افزایش راندمان این تصفیه خانه اهتمام داشته باشند ِ چرا که باید چندین برابر عملکرد کنونی این تصفیه خانه ، کار تصفیه انجام شود تا یکی از مشکلات زیست محیطی گیلان رفع شود.

وی تصریح کرد:باید برای رفع مشکلات زیست محیطی استان مجاهدانه ورود کرد و برای موضوعات مختلف از نظر نخبگان ، اندیشمندان و دانشگاهیان استفاده نمود.

همدان

امام جمعه موقت همدان گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب مشکلات اقتصادی کشور را باید با تکیه بر امکانات داخل رفع کنیم.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی افزود: برای رفع مشکلات اقتصادی کشور منتظر ترسیم برنامه اقتصادی از سوی دیگران نباشیم، چراکه ما قرآن،روایات و تجربه موفقیت ۴۰ ساله داریم.

وی تاکید کرد: همه باید منویات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند و با مطالعه بیانات ایشان درصدد اجرای این برنامه ها باشند.

امام جمعه موقت همدان با تاکید بر اینکه در بازگشایی تمامی مراکز آموزشی به سلامت و آموزش توجه کنیم گفت: این مراکز با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی بازگشایی می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد (یاسوج )

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: تأثیر منفی شیوع بیماری کرونا بر امور مختلف به ویژه بخش اقتصاد با تدبیر متولیان امر و مسؤولان اجرایی کشور و این استان کاهش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی اظهار داشت: انتظار می رود که مسؤولان اجرایی کشور و کهگیلویه و بویراحمد تلاش و همت بیشتری برای گره گشایی از مشکلات مردم از جمله در زمینه مسائل اقتصادی انجام دهند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد آموزش و پرورش، افزود: بنا به تأکید معظم له باید دانش آموزان کشور به گونه ای تربیت شوند که در طراز نظام جمهوری اسلامی و جامعه شیعه باشند.

البرز(کرج)

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به برگزاری مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج ، اشتهارد و فردیس گفت : از ۲ نامزد انتخاباتی این مرحله انتظار می رود در تبلیغات خود موازین شرعی ، عرفی و قانونی را رعایت کنند.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی بیان داشت: همان‌طور که پیش از این هم تذکر دادم شرکت در انتخابات را همه باید مهم بدانند و شرکت کنند و مردم کار قبلی خود (شرکت در مرحله اول) را به اتمام برسانند.

وی تاکید کرد که مردم به تذکرات و شاخص‌هایی که داده‌شده توجه داشته باشند ضمن آنکه مردم با شرکت پرشور خود در انتخابات قطعاً نخواهند گذاشت حرکت اصلاحی که برای ریشه‌کن کردن مفاسد در استان شروع‌شده ابتر بماند.

بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ارائه آموزش‌ها به صورت مجازی، دستگاه‌های حمایتی در خصوص تامین ابزار مناسب، دانش آموزان نیازمند را دریابند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری اعلام کرد: در این شرایط کرونایی ممکن است بسیاری از دانش آموزان توانایی مالی برای خرید ابزار مناسب از جمله تبلت و گوشی تلفن همراه را ندارند به همین منظور حمایت نهادهای حمایتی از این دانش آموزان ضروری است.

وی بیان کرد: همچنین رسانه ملی باید ابزار و امکان لازم برای پخش برنامه های آموزشی را برای دانش آموزان فراهم کند تا هیچ دانش آموزی از فراگیری آموزش‌ها محروم نشود.

خراسان رضوی (مشهد)

امام جمعه مشهد گفت: آنچه زد و خورد در عاشورا را به یک حرکت و شگرد سیاسی انقلابی تبدیل کرد اسارت اهل بیت امام حسین(ع) بود اما این تهدید را حضرت زینب کبری و اهل بیت امام حسین (ع) مبدل به فرصت کردند.

وی افزود: این‌ها همه‌اش نمادهای تبدیل تهدید به فرصت است ما دنباله روی سیاست امام حسین(ع) و سیاست اهل بیت (ع) هستیم. این اصل، یک تز قطعی در برنامه‌های زندگی ما و در برنامه‌های ما اعم از برنامه‌های سیاسی و سایر برنامه‌های اجتماعی است که وقتی یک جریان به تهدید ما می‌آید بتوانیم تهدید را به فرصت مبدل کنیم و اگر نتوانیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم دنباله روی تز سیاسی اهل بیت (ع) نیستیم.

وی با اشاره به مراسم محرم امسال ادامه داد: ویروس کرونا یک حادثه و تهدید برای مردم و امت ماست اما خوشبختانه در جریان محرم امسال، این تهدید مبدل به فرصت شد و علی رغم این که رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از توسعه این بیماری اقتضا می‌کرد اجتماعات تشکیل نشود و جوامع عزاداری در آن عظمت و هیبتی که سال‌های گذشته بود به وجود نیاید همین تهدید مبدل به فرصت شد و جلسات و مجامع قوی‌تر و پر هیبت‌تری در فضاهای باز برگزار شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.