تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵

مدیرکل استاندارد استان در دیدار با مدیر عامل شرکت گاز استان: 

استانداردسازی موتورخانه ها، راه حل کاهش آلاینده ها

استانداردسازی موتورخانه ها، راه حل کاهش آلاینده ها
ایلام - نگاه اقتصاد - همتی مدیرکل استاندارد با شمس الهی مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد، در این دیدار که به منظور الزام انجام معاینه فنی موتورخانه ها صورت گرفت، مهناز همتی مدیرکل استاندارد گفت: مطابق ماده ۱۷ قانون هوای پاک، از سال ۹۵ انجام معاینه فنی موتورخانه ها برای ساختمان های دولتی و مراکز درمانی اعلام گردید.

همتی در این دیدار افزود: یکی از دلایل انتشار آلاینده ها در شهرها، موتورخانه ها می باشند که دلایل آن شامل تجهیزات نامناسب و ناایمن، عدم رعایت اصول صحیح نصب و اجرا، بهره برداری، تعمیر و نگهداری نادرست، عدم بازرسی و نظارت دوره ای از موتورخانه ها می باشد و تاکید کرد که با اجرای این طرح حجم زیادی از مشکلات ناشی از آن رفع می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: بازرسی معاینه فنی موتورخانه ها دارای اعتبار یک ساله می باشد و لازم است موتورخانه ها در طی یک سال دو مرتبه مورد بازرسی و معاینه فنی قرار گیرند.

همتی در پایان با بیان اینکه انجام معاینه فنی موتورخانه ها و داشتن تاییدیه آن جزو آیتم های ارزیابی عملکرد ادارات و دستگاه های دولتی می باشد افزود: باانجام معاینه فنی موتورخانه ها کمک شایانی در جلوگیری از هدر رفت سوخت و انرژی همچنین کاهش آلاینده های هوا می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.