تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

صحت انتخابات حوزه جنوب ایلام تایید شد

صحت انتخابات حوزه جنوب ایلام تایید شد
ایلام - رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام گفت: صحت انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه جنوب ایلام تایید شد.

یوسف امیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام گرفته توسط هیات مرکزی نظارت بر انتخابات کشور، سلامت انتخابات حوزه انتخابیه جنوب ایلام مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: به این ترتیب بهزاد علیزاده با اخذ بیشترین آرا به عنوان سومین نماینده مردم استان ایلام در حوزه انتخابیه جنوب ایلام شامل شهرستان‌های دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره راهی مجلس شورای اسلامی شد.

بهزاد علیزاده با کسب ۵۶.۲۶ درصد آرا معادل ۳۱ هزار و ۲۸۷ رای از این حوزه به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافت.

به گزارش ایرنا، حوزه انتخابیه دهلران دارای ۲۰۷ شعبه شامل ۱۴۱ شعبه ثابت و ۶۶ سیار بود و در این دوره از انتخابات واجدان شرایط ۱۳۳ هزار و ۵۴۲ نفر متشکل از ۶۸ هزار نفر مرد و ۶۵ هزار و ۵۴۷ نفر زن بودند.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه جنوب قرار بود فروردین‌ماه برگزار شود که بدلیل شیوع کرونا به شهریورماه موکول شد.

در دور اول یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه جنوب استان ایلام هیچکدام از نامزدها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرای ماخوذه و ورود مستقیم به مجلس نشدند و بهزاد علیزاده با ۱۸ هزار و ۵۰۵ رای و صادق کرمی با ۱۶ هزار و ۳۷۲ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار شد.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

در حوزه شمال استان علی‌اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ حائز بالاترین رای شدند که با تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، به طور مستقیم به مجلس راه یافتند.

دور دوم انتخابات مجلس همزمان با ۱۰ حوزه انتخابیه کشور ۲۱ شهریورماه در حوزه انتخابیه جنوب ایلام برگزار شد./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.