تاریخ انتشار : جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

استاندار:

حجم سرمایه گذاری هلدینگ های بزرگ در ایلام قابل توجه است

حجم سرمایه گذاری هلدینگ های بزرگ در ایلام قابل توجه است
ایلام - استاندار ایلام گفت: هلدینگ های بزرگی هم اکنون در استان ایلام حضور دارند که حجم سرمایه گذاری آنها قابل توجه است و می توانند در اجرای پروژه های در دست اجرا نقش آفرین باشند.

قاسم سلیمانی دشتکی روز جمعه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان ایلام با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: حجم سرمایه گذاری که در طول سه سال اخیر در زیرساخت های استان انجام گرفته بسیار قابل توجه است و شرکت های بزرگی همچون هلدینگ خلیج فارس، بنیادهای علوی ، کوثر ، برکت و شرکت های زیر مجموعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پروژه های بزرگی را در ایلام شروع کرده اند که تکمیل آنها نویدبخش تحولی بزرگ بویژه از منظر صنعتی در استان ایلام است.

وی افزود: ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در استان آماده افتتاح و کلنگ زنی است که از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ هزار میلیارد تومان انجام گرفته و ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز در ماه های آینده اجرایی خواهند شد.

استاندار ایلام با اشاره به تردد سالانه ۱۰ میلیون زائر و سه میلیون وسیله نقلیه و همچنین صدور روزانه ۷۰۰ کامیون کالای ایرانی از مرز مهران به عراق بر تکمیل زیرساخت های ارتباطی استان تاکید کرد.

سلیمانی دشتکی به پیامدهای وقوع سیل در استان پرداخت و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای جبران خسارت های ناشی از سیل ۳۰۳ میلیارد تومان تسهیلات و ۷۵ میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض به افراد آسیب دیده پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: حدود یک پنجم جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و امسال پنج هزار و ۲۶۴ کمک هزینه ازدواج با پنج میلیارد تومان هزینه به نوعروسان پرداخت شد.

وی همچنین از پرداخت ۶ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به آسیب دیدگان کرونا از سوی کمیته امداد خبر داد.

استاندار ایلام به پروژه های در دست اجرای استان اشاره کرد و گفت: تونل کبیرکوه یکی از مهم ترین پروژه هاست که ۱۰ سال از آغاز اجرای آن می گذرد و ۴.۵ کیلومتر از طول ۶ کیلومتری آن در دولت تدبیر و امید حفاری شده و امیدواریم هرچه سریع تر شاهد بازگشایی آن باشیم.

سلیمانی دشتکی تکمیل پروژه زندان مرکزی ایلام و همچنین روستاهای حاشیه سد سیمره را از خواسته های مردم استان ایلام برشمرد و خواستار رفع آنها شد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه عصر پنجشنبه سوم مهرماه با استقبال استاندار ایلام و جمعی از مسوولان در سفری ۲ روزه وارد استان ایلام شد.

مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد خمینی(ره) و علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه را همراهی می کنند.

بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام، حضور در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان و کلنگ زنی ۲ هزار واحد مسکن محرومان در برنامه سفر ۲ روزه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به استان ایلام قرار دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.