تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۴۱

معاون بهداشتی:

 محدودیت های کرونایی در ایلام اعمال می شود

 محدودیت های کرونایی در ایلام اعمال می شود
ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به تداوم وضعیت قرمز کرونا در این استان محدودیت ها از شنبه ۱۲ مهرماه اعمال می شود.

دکتر جمیل صادقی فر شامگاه جمعه در کارگروه رسانه ای کرونا با بیان اینکه اعمال محدودیت ها منوط به تایید کمیته انتظامی وزارت کشور است، افزود: شماری از محدودیت ها که پیشنهادهای هفته قبل بوده، تایید شده است و از شنبه به مدت یک هفته اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت قرمز استان بویژه اوضاع نامناسب شهر ایلام ۱۴ محدودیت جدید پیشنهاد شده و برای تایید به وزارت کشور ارسال شده است.

وی با انتقاد از عدم توجه مردم به محدودیت ها، اظهار داشت: خیلی وقتها محدودیت ها روی کاغذ باقی می ماند و بصورت عملی اجرا نمی شود که این مساله مقداری کار را سخت می‌کند.

وی یادآور شد: در روزهای اول کرونا همه تابع این محدودیت بودند و شرایط را درک‌می کردند ولی الان این محدودیتها که عمده آن برای اصناف، اماکن وحوزه های کاری هستند بدرستی اجرا نشده و کافی است ۵۰ درصد اجرا نشود که موجب تداوم چرخه انتقال ویروس و قطع نشدن آن می شود.

به گفته صادقی فر، هیچکدام از این محدودیت ها برای مردم قابل تصویب کردن نیستند به عنوان مثال مجازات عدم رعایت پروتکل ها برای مردم یا کارکنان ادارات تعیین ولی رعایت نشده است.

وی با ذکر اینکه یک سوم مبتلایان کرونا در استان شاغلان هستند، گفت: کادر بهداشت و درمان شاید توجیه داشته باشند که با بیماران کرونایی ارتباط دارند اما مابقی کارکنان ادارات و بانکها بخشی از علت ابتلای آنها ناشی از بی احتیاطی و عدم رعایت نکات بهداشتی است.

صادفی فر افزود: تصمیمی بر خلاف استانهای دیگر در ایلام گرفته نشده و بسیاری از محدودیتها از جمله کاهش حضور کارکنان در ادارات پیشنهاد شده و در ارتباط با فضاهای شلوغ مثل مدارس، پاساژها و غیره مصوبات بدرستی اجرا نمی شوند.

وی بیان کرد: وضعیت مبتلایان و بستری ها در ایلام بسیار خطرناک و نگران کننده بوده و در حال نزدیک شدن به وضعیتی هستیم‌که ظرفیت بیمارستان ها تکمیل وجایی برای بستری کردن بیماران نداشته باشیم./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.