تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

رییس کمیسیون انرژی مجلس:

ایلام بهترین موقعیت برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی را دارد

ایلام بهترین موقعیت برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی را دارد
ایلام - رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: استان ایلام بهترین موقعیت را برای سرمایه‌گذاری، ایجاد ارزش افزوده و ثروت و اشتغال در حوزه نفت و گاز دارد.

فریدون عباسی‌دوانی روز شنبه در جریان بازدید از پروژه‌های نفت و گاز استان ایلام اظهار داشت: تلاش کردیم در یک بازدید میدانی از فعالیت‌های حوزه نفت و گاز شامل اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری از منابع، اطلاعات مورد نیاز را جمع‌آوری کنیم.

وی افزود: منابع بسیار غنی در حوزه نفت و گاز در استان ایلام وجود دارد و برای بهره‌برداری بهتر از این منابع می‌بایست برنامه‌ریزی دقیق‌تر و بهتری داشته باشیم.

رییس کمیسوین انرژی مجلس یازدهم تاکید کرد: می‌توانیم از فناوری‌های نوین و دستاوردهای دانشگاه‌ها برای افزایش فشار چاه‌های نفت و بهره‌برداری بهتر از آنها اقدام و نهایت استفاده و استخراج نفت را داشته باشیم.

عباسی‌دوانی یادآور شد: استان ایلام بهترین موقعیت را برای سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش افزوده و ثروت و اشتغال در حوزه نفت و گاز دارد و باید این ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: استان ایلام نیاز دارد که در حوزه ارزش افزوده نسبت به ایجاد واحدهایی برای استفاده حداکثری از منابع نفت و گاز استان و تولید مواد و محصولات جدید و با ارزش افزوده بالا برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد، ضمن اینکه در پتروشیمی نباید به محصولات اولیه نظیر پلی‌اتیلن بسنده کنیم و باید به سمت ایجاد صنایع پایین‌دستی برای افزایش ارزش افزوده مواد پتروشیمی در استان اقدامات لازم را صورت دهیم.

رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: باید با بهترین برنامه‌ریزی و ایجاد بسترهای لازم برای افزایش درآمدها و ثروت در استان به نفع معیشت مردم و سطح زندگی مردم استان از آنها بهره‌برداری کنیم.

عصر روز جمعه فریدون عباسی دوانی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به همراه دو تن از اعضای این کمیسیون با استقبال محمد نوذری معاون سیاسی امنیتی و جهانگیر رستم زاد معاون امور اقتصادی استاندار ایلام وارد این استان شدند.

بازدید از میادین نفت و گاز و پتروشیمی در استان و حضور در نشست با استاندار ایلام از مهم ترین برنامه های سفر اعضای کمیسیون انرژی به استان ایلام است.

به گزارش ایرنا، ایلام یکی از استان های برخوردار از نظر منابع غنی نفت و گاز کشور است که با وجود تعدد آمار دستکم در حوزه نفت با ۶ درصد منابع نفتی کشور در جایگاه سوم و در حوزه گاز با ۱۱ درصد منابع گازی رتبه دوم کشور را دارد.

این استان با دارا بودن یک تریلیون مترمکعب ذخائر شناخته شده گاز، استعدادها، ظرفیت ها و قابلیت های بی نظیری دارد به طوریکه بهره برداری از این منابع عظیم خدادادی علاوه بر عواید اقتصادی زیاد برای استان باید همراه با ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان منطقه شود.

ایلام همچنین دارای بیش از ۱۷ میلیارد بشکه ذخائر نفتی است و با توجه به این میزان ذخائر باید مقدمات ساخت پالایشگاه در این استان فراهم تا تولیدات نفتی در همین استان پالایش و عرضه شود که این امر منجر به اشتغال افراد بیکار خواهد شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.