تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷

معاون استاندار ایلام:

دولت عراق روزانه تعدادی از زائران اربعین را عودت می‌دهد

دولت عراق روزانه تعدادی از زائران اربعین را عودت می‌دهد
ایلام - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: دولت عراق روزانه تعداد زیادی از زائران غیرمجاز اربعین را از خاک این کشور عودت می‌دهد.

محمد نوزری روز یکشنبه در نشست پدافند غیرعامل استان ایلام اظهار داشت: تردد زائران اربعین از مرز مهران به طور کامل ممنوع است و هیچگونه خروج قانونی زوار از این مرز انجام نمی‌شود اما تعدادی از زائران به صورت غیرمجاز از مرزهای استان وارد کشور عراق می‌شوند.

وی تاکید کرد: استان ایلام ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که از طریق آن تعدادی زائر به صورت غیرقانونی راهی عراق می‌شوند اما توسط دولت عراق عودت داده می‌شوند ضمن اینکه ممکن است این کشور مقررات سخت و زندانی طولانی مدت را برای این افراد اعمال کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری و تصمیمات مسوولان ۲ کشور ایران و عراق مبنی بر لغو پیاده‌روی اربعین، زیرساخت‌ها فراهم نیست و با کمبود امکانات برای اسکان و پذیرایی برای زائران مواجه هستیم.

نوذری از مردم خواست: با پرهیز از مراجعه به مرز مهران برای خود و دولت جمهوری اسلامی و همچنین کشور عراق در این شرایط مشکل ایجاد نکنند زیرا خروج غیرقانونی جرم محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: تمامی مبادی و راه‌های ورود به استان ایلام توسط گشت‌های پلیس کنترل و نظارت می‌شود و از تردد زوار به سمت مهران و پایانه مرزی جلوگیری خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام خواستار استفاده از ظرفیت دهیاران و شورارهای شهر برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی در رابطه با کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شد و از فرمانداران و بخشداران خواست: نشست‌های هفتگی کرونا را برگزار و مسایل مربوطه را رصد کنند.

نوذری به هفته پدافند غیرعامل از پنجم تا ۱۲ آبان‌ماه اشاره کرد و گفت: این هفته باید به گونه مناسبی متناسب با شعار سال و در راستای اجرای دستورالعمل سایبری و استانداردسازی لایه‌های امنیتی دستگاه‌های اجرایی برگزار شود.

وی افزود: بحث‌های مهم پدافند غیرعامل و موارد مشکل‌ساز باید شناسایی و راهکاری برای رفع آنها در نظر گرفته شود و در هر اداره یک نفر به عنوان کارشناس پدافند غیرعامل مسائل را رصد کند.

وی، پایش تصویری شهرها، نبود پارکینگ، دفع غیر بهداشتی زباله‌های عفونی و استحکام سازه‌های غیر مجاز، تامین ذخایر کالاهای اساسی، تجهیز بیمارستان و آمادگی پرسنل درمانی برای حوادث پیش‌بینی نشده، ارایه آموزش‌های لازم و برگزاری رزمایش بیولوژیک را از مهمترین مباحث پدافند غیرعامل عنوان کرد که باید مد نظر باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام همچنین بر ذخیره سازی کالاهای اساسی و راهبردی و پایش مستمر بازار تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، در ادامه این نشست مدیران دستگاه‌ها، دادستان ایلام و فرمانداران به اعلام عملکرد و اقدامات خود در زمینه پدافند غیرعامل پرداختند.

شعار امسال هفته پدافند غیرعامل، مقاومت فعال، تاب‌آوری حیرت‌انگیز و ایران قوی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.