تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴

پرهیز از ازدحام در مراسم تشییع مرحوم شجریان توصیه جامعه پزشکی به مردم است

پرهیز از ازدحام در مراسم تشییع مرحوم شجریان توصیه جامعه پزشکی به مردم است
مشهد- رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در شرایط کرونایی پرهیز از هر گونه تجمع و ازدحام در مراسم خاکسپاری استاد شجریان توصیه جامعه پزشکی به مردم است.

دکتر علی بیرجندی نژاد روز جمعه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: از همه‌ هموطنان و همشهریانم تقاضا دارم از هرگونه تجمعی در قالب مراسم سوگواری و تشییع استاد شجریان خودداری کنند چرا که حیف است در مراسم وداع با خسرو آواز ایران که عمر خود را در راه خدمت به مردم ایران صرف کرد جانی از دست رود.
وی اضافه کرد: استاد محمد رضا شجریان از میان ما رفته است بزرگمردی که سالیان سال طنین ربنایش با نماز مغرب روزهای رمضانی مان گره خورده بود به یقین نام و آوازه ایشان فراتر از زمانه ما و در پهنه‌ای وسیع‌تر از جغرافیای ما باقی خواهد ماند و بی شک وداع با شکوه با استاد در مراسم تشییع ایشان کمترین سپاس ایرانیان است از بزرگمردی فرزانه که نغمه‌هایش، میراث فرهنگی ایران زمین شده است اما افسوس که در دوران کرونایی قرار داریم.
رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در این روزهای کرونایی هر تجمعی برابر است با داغداری خانواده‌های زیادی که این بیماری هزار چهره، عزیزانشان را ناجوانمردانه به آغوش خاک خواهد کشاند.
بیرجندی نژاد افزود: آسمانی شدن همکاران پزشک ، پرستار و سایر کادر بهداشت و درمان در این روزها گواه این مدعاست عزیزانی که غریبانه و مظلومانه به خاک آرمیدند.
وی تاکید کرد: اگر چه پرهیز از ازدحام در مراسم تشییع پیکر استاد شجریان، استفاده از فضای مجازی و ابزارهای غیرحضوری، توصیه نخست جامعه پزشکی به همه‌ هموطنان است اما در غیر این صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله ایمن مورد تاکید است.
طبق گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته چهار هزار و ۴۱۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران مبتلا به این ویروس به ۴۹۲ هزار و ۳۷۸ نفر رسید.
طی این مدت ۲۱۰ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان کرونا به ۲۸ هزار و ۹۸ تن رسید.

استاد محمدرضا شجریان برجسته‌ترین هنرمند عرصه آواز و موسیقی سنتی ایران که از وی با عنوان “خسرو آواز ایران” یاد می‌شود پس از تحمل دوره طولانی بیماری پنجشنبه شب در سن ۸۰ سالگی در بیمارستان جم تهران درگذشت.
آن مرحوم سالها از بیماری ریه رنج می‌برد و طی روزهای اخیر به دلیل مشکلات ریوی و تنفس ناپایدار، افت فشار خون و افت سطح هوشیاری در بخش مراقبتهای ویژه بستری شده بود.
مرحوم شجریان زادهٔ اول مهر ۱۳۱۹ در مشهد، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس ایران زمین و نامزد ۲ جایزه گِرمی( Grammy Awards) بود و سایت انجمن آسیا او را به‌ عنوان پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی کرد. همچنین روزنامه ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی در سال ۲۰۱۰ و یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌ بود.
شجریان در طول فعالیت هنری خود موفق به تولید ۶۰ آلبوم موسیقی، خوانندگی در تیتراژ فیلمهایی همچون “دلشدگان، ابجد و زمستان” و اجرای دهها کنسرت داخلی و بین‌المللی شد.

قرار است پیکر استاد شجریان در باغ آرامگاه فردوسی واقع در توس در ۲۵ کیلومتری شمال غرب مشهد به خاک سپرده شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.