تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵

کرونا ۷۰ درصد درآمد بقاع متبرکه ایلام را کاهش داد

کرونا ۷۰ درصد درآمد بقاع متبرکه ایلام را کاهش داد
ایلام - مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: شیوع کرونا و کاهش مراجعه مردم، ۷۰ درصد درآمد بقاع متبرکه این استان را کاهش داده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مرتضی عزیزی روز چهارشنبه در آستانه فرا رسیدن هفته وقف در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به علت شیوع کرونا و کاهش مراجعه زائران به زیارتگاه های این استان بخش قابل توجهی از درآمد این اماکن متبرکه کاهش یافته است.

سرمایه گذاری با استفاده از ظرفیت موقوفات

وی به رویکرد جدید این اداره کل در زمینه موقوفات اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای رونق اقتصادی از طریق موقوفات در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه اقدام هایی انجام شده است.

وی ایجاد باغ زیتون در ۱۴۰هکتار از زمین های امامزاده شاه احمد(ع)، ایجاد نیروگاه خورشیدی در امامزاده سید حسن(ع) مهران، کاشت گندم در ۲ هکتار از زمین های موقوفه دشت عباس دهلران و کاشت کلزار در ۲ هکتار از زمین های موقوفه امامزاده سید حسن(ع) از جمله اقدام های انجام گرفته در این زمینه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: این اقدام ها با هدف درآمد پایدار و بهره وری از موقوفات استان انجام و توسعه این برنامه در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

ثبت ۷۰۰مورد وقف در ایلام

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام به موقوفات ثبت شده در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۷۰۰مورد موقوفه در این استان ثبت شده که از این تعداد ۲۰۰مورد منفعتی و مابقی غیرانتفاعی هستند.

وی بر فرهنگ سازی برای احیا وقف تجمیعی در این استان تاکید کرد و افزود: احیای موقوفات تجمیعی امکان احداث ساختمان ها و مراکز گسترده نظیر بیمارستان و درمانگاه را فراهم می کند.

وی ساخت ضریح امامزاده صورت بانو(س) و حاجی حاضر(ع) به صرف ۲ میلیارد ریال و ساخت گلدسته های امامزاده صورت بانو(س) به مبلغ ۲۲۰میلیون ریال را از جمله عملیات عمرانی انجام گرفته از محل اعتبارهای دولتی، افراد خیر و درآمد امامزادگان عنوان کرد.

توزیع هدایای طرح احسان ماندگار بین نیازمندان ایلام

حجت الاسلام عزیزی در ادامه به طرح احسان ماندگار در این استان اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح یک هزار و ۵۵۰ سبد غذایی به ارزش سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بین نیازمندان استان توزیع شده است.

وی همچنین از توزیع ۵۰۰ بسته تحصیلی شامل کیف و نوشت افزار همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بین دانش آموزان نیازمند استان خبر داد.

۲۴ مهرماه در سالنامه رسمی کشور به عنوان روز وقف نامگذاری شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.