تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

استاندار: 

اعتبار امور عشایری ایلام متناسب با جمعیت نیست

اعتبار امور عشایری ایلام متناسب با جمعیت نیست
ایلام - استاندار ایلام گفت: اعتبار تخصیصی به حوزه عشایری استان متناسب با جمعیت عشایر نیست و لازم است اعتبارات به نسبت جمعیت و محرومیت استان افزایش یابد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز چهارشنبه در دیدار با بهرام میراخوری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایری کشور خواستار افزایش اعتبارات امور عشایری استان شد و افزود: استان ایلام بیش از پنج درصد جمعیت عشایری کشور را داراست در حالیکه در توزیع اعتبارات و تخصیص بودجه حدود ۲.۵ درصد به استان بودجه اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه همه ما وظیفه خدمت به عشایر را داریم، اظهار داشت: عشایر به گفته امام راحل(ره) ذخایر انقلاب هستند و در دوره‌های مختلف به خوبی دین خود را به نظام و انقلاب به ویژه در دفاع از مرزهای کشور ادا کرده‌اند.

استاندار ایلام خود را یک عشایرزاده معرفی کرد و گفت: افتخارم به عشایر بودنم است و در راستای کمک به این قشر زحمتکش از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.

سلیمانی‌دشتکی خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی با امور عشایری استان شد و افزود: باید از ظرفیت عشایر در بخش‌های مختلف به ویژه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی به نحو مطلوبی استفاده شود.

وی خواستار اجرای تعهدات دستگاه‌های مختلف در قبال عشایر استان شد.

به گزارش ایرنا، ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۶ هزار نفر در قالب ۱۲ ایل و ۳۲ طایفه در استان ایلام وجود دارد.

پنج درصد جمعیت عشایر و ۶.۵ درصد جمعیت دامی کشور با یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس در استان ایلام قرار دارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.