تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵

استاندار ایلام: 

حضور در مراسمات منجر به موج سوم کرونا شد

حضور در مراسمات منجر به موج سوم کرونا شد
ایلام - استاندار ایلام گفت: موج سوم کرونا به دلیل بازگشایی مدارس، حضور پررنگ مردم در مراسمات عزا و جشن ها و عدم رعایت پروتکل ها آغاز شد.

قاسم سلیمانی دشتکی در گفت و گویی خبری اظهار داشت: موج سوم کرونا در فصل پاییز به دلیل اینکه اغلب مردم علایم کرونا را سرما خوردگی قلمداد می کردند، افزایش یافت.

وی یادآور شد: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در استان باید کوچکترین علایم سرماخوردگی را نشانه کرونا دانست و شخص دارای علایم باید سریعا اقدام به قرنطینه کند و در قرنطینه نیز پروتکل های و دستورالعمل بهداشتی را بطور دقیق رعایت کند.

استاندار ایلام گفت: بیشترین ناقلان کرونا در استان افرادی هستند که فکر می کنند به کرونا مبتلا نیستند و علایم خود را نشانه سرما خوردگی جزیی می دانند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه شیوع کرونا در استان بصورت ابتلای درون خانوادگی در حال افزایش است، تاکید کرد: در خانواده ای اگر یک نفر از اعضای خانواده به کرونا مبتلا باشد آن فرد می تواند ویروس را به کل اعضای خانواده منتقل کند.

وی افزود: نسبت ناقلان بدون علامت در مقایسه با ناقلان دارای علامت بیشتر است که این آمار می تواند هشداری باشد برای افرادی که رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را نادیده می گیرند.

استاندار ایلام گفت: وقتی که ستاد استانی کرونا مناطق قرمز و نارنجی را تعیین می کند به خاطر حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان، مدارس این مناطق باید تعطیل باشند و آموزش کاملا بصورت مجازی و آنلاین برگزار شود.

وی در ادامه از مسوولان آموزش و پرورش، اولیا و مربیان مدارس خواست که آموزش در مدارس مناطق قرمز و نارنجی مشخص شده توسط ستاد کرونا، کاملا بصورت مجازی برگزار شود.

وی اضافه کرد : در صورت بازگشایی مدارس مناطق قرمز و نارنجی مسوولان ذی ربط باید تبعات آنان را بپذیرند.

میانگین سن مبتلایان کرونا در ایلام کاهشی است

استاندار ایلام با بیان اینکه در ابتدای شیوع کرونا عمدتا افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای به کرونا مبتلا می شدند، افزود: میانگین سنی ابتلا به کرونا در استان کاهشی و این میزان به حدود ۴۰ سال رسیده است.

وی افزود: میزان مبتلایان به کرونا در استان در مردان ۵۷ درصد و زنان ۴۳ درصد و تعداد فوتی های ناشی از کرونا در استان نیز مردان ۶۰ درصد و زنان ۴۰ درصد است.

سلیمانی دشتکی از کاهش میانگین سنی فوتی های کرونا در استان خبر داد و افزود: بیشترین فوتی ناشی از کرونا در استان بین ۶۰ تا ۹۵ سال است و ۴ سال میانگین سنی فوتی های کرونا در استان کاهش یافته است.

استاندار ایلام در خصوص میزان ابتلا و فوت ناشی از کرونا در بیماران زمینه ای تاکید کرد: میزان ابتلا به کرونا در افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند ۲۱ درصد و میزان فوت ناشی از کرونا در این افراد ۷۲ درصد است.

وی افزود: میزان ابتلا به کرونا و بستری در شهریور ماه در مقایسه با مهر ماه دو برابر و میزان فوتی ها حدود سه برابر افزایش یافته است.

سلیمانی دشتکی یادآورشد: در مرداد و شهریور میانگین استفاده از ماسک در استان به ۸۰ درصد رسیده بود اما این میزان در مهرماه به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

هم افزایی و همدلی خوبی بین مدیران ایجاد شده است

استاندار ایلام در ادامه ضمن تشکر از مردم استان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، نمایندگان مردم در مجلس و سایر دستگاه‌های اجرایی به خاطر همکاری و هم افزایی در مسایل مختلف استان، افزود: نتایج این همدلی و هم افزایی در ۲ ماه اخیر حضور مدیران ملی در ایلام و ایجاد تفاهمنامه ای ارزشمند برای استان بود.

وی اضافه کرد: ماحصل این سفرها حداقل تزریق ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان و انعقاد تفاهمنامه ساخت چهار هزار واحد مسکونی برای ایثارگران، محرومان و نیازمندان کمیته امداد بود.

سلیمانی دشتکی در خصوص تخصیص اعتبار جهت پروژه‌های مهم استان افزود: علاوه بر بودجه ها و اعتبارات مصوب استانی، در سفرهای مقامات کشوری به ایلام، حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال جهت تونل کبیر کوه، بیمارستان ایلام هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال، پروژه تصفیه خانه فاضلاب ایلام حدود ۲۰۰ میلیارد ریال ، زیرساخت شهرک های صنعتی۱۷۰ میلیارد ریال، شهرک صنفی ۱۰۰ میلیارد ریال و نیز طرح گرمسیری حدود پنج هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.