تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۱۰

معاون استاندار ایلام:

۱۰۰ میلیارد ریال برای احداث راه دسترسی به بازارچه مرزی چنگوله هزینه شد

۱۰۰ میلیارد ریال برای احداث راه دسترسی به بازارچه مرزی چنگوله هزینه شد
ایلام - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: طی ۲.۵ سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای احداث راه دسترسی به بازارچه مرزی چنگوله در شهرستان مهران هزینه شده است.

احمد کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروزه بازارچه های مرزی در توسعه صادرات و مراودات تجاری و اقتصادی از تاثیرگذارترین نقاط به شمار می روند و با توجه به موقعیت استان ایلام و دارا بودن ۴۳۰ کیلومتر مرز با کشور عراق باید از این مزیت برای رونق بازرگانی مرزی بهره گرفت.

وی با اشاره به عزم دولت برای افزایش مرزهای رسمی با کشور عراق در حوزه استان ایلام، افزود: مرز چنگوله از این نقاط است که تلاش شده است امکانات زیرساختی مورد نیاز برای گسترش مراودات تجاری ایجاد شود که راه مناسب از اصلی ترین پیش نیازهای این موضوع است.

معاون استاندار ایلام با اشاره به وسعت ۱۵ هکتاری بازارچه مرزی چنگوله تاکید کرد: طی ۲.۵ سال گذشته ۱۰۰ میلیارد ریال برای احداث راه دسترسی به بازارچه مرزی چنگوله هزینه شده و در این راستا ۲۰ کیلومتر این مسیر تکمیل شده است.

کرمی یادآور شد: شبکه آب، برق و فیبرنوری در بازارچه مرزی چنگوله تکمیل شده و در صورت عزم مسوولان عراقی در آنسوی مرز و جانمایی امکانات مورد نیاز آینده بسیار روشنی برای رونق هرچه بیشتر این بازارچه مرزی متصور است.

وی همچنین از انسداد نوار مرزی مهران با سیم خاردار به طول هشت کیلومتر خبر داد و گفت: ۵۰ میلیارد ریال در طول ۳۰ ماه گذشته برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، کمیسیون اقتصادی دولت آبان ماه سال ۹۵ با راه اندازی بازارچه مرزی چنگوله در شهرستان مهران موافقت و هیات دولت نیز بر این مصوبه مهر تایید زده است.

منطقه چنگوله در ۳۲ کیلومتری مهران با منطقه الشهابی در کشور عراق هم مرز است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.