تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

استاندار ایلام:

مردم و مسوولان محدودیت‌های کرونا را جدی بگیرند

مردم و مسوولان محدودیت‌های کرونا را جدی بگیرند
ایلام - استاندار ایلام از مدیران دستگاه‌های اجرایی، بازاریان و مردم خواست: محدودیت‌های کرونایی را به منظور فروکش کردن نسبی این بیماری در استان جدی بگیرند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار داشت: امیدواریم با اعمال محدودیت‌ها و رعایت بیشتر مردم در عمل به دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در روزهای آینده شاهد تعدیل وضعیت کرونا در استان باشیم.

وی به اقدامات انجام شده برای تعدیل وضعیت کرونا در استان اشاره کرد و افزود: در این ایام محدودیت‌هایی شامل، تعطیلی گروه شغلی چهار در مناطق زرد، تعطیلی گروه‌های شغلی سه و چهار در مناطق قرمز و نارنجی، تعطیلی گروه‌های شغلی ۲ و سه و چهار در مناطق سیاه، کاهش ۵۰ درصدی کارمندان در مناطق سیاه و کاهش ساعت کار اداری تا ۱۲ ظهر و تعطیلی بانک‌ها در روزهای پنجشنبه اعمال شده است.

استاندار ایلام گفت: دورکاری تمامی افراد دارای بیماری زمینه‌ای، افراد مسن و سالخورده، زنان باردار، افراد بیمار و یا دارای علامت بیماری، ممنوع کردن تمامی گردهمایی‌ها، همایش‌ها، مراسمات و جلسات، اعمال محدودیت در آرامستان‌ها و برخورد با مراسمات شادی و عزا با جمعیت بالا از دیگر محدودیت‌ها بوده است.

خدمات‌دهی به افراد بدون ماسک در ادارات جرم است

استاندار ایلام با اشاره به آمار بالای مبتلایان کرونا در ادارات استان، گفت: از روز شنبه نظارت بر اجرای مصوبات ستاد کرونا تشدید می‌شود و تا بهبود اوضاع ادامه می‌یابد.

سلیمانی‌دشتکی خدمات‌دهی به افراد بدون ماسک را جرم عنوان کرد و افزود: در این راستا پذیرش افراد و ارباب رجوعی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند جرم است و البته این سازوکار باید در اصناف نیز اجرایی شود.

وی تاکید کرد: عدم رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا در ادارات و تداوم آن موجب تذکر، توبیخ و کسر حقوق و در نهایت انفصال از خدمت کارکنان خاطی می‌شود.

استاندار ایلام گفت: مردم باید با اهمیت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در این ایام برنامه‌های عادی خود چون حضور در مراسمات شادی و عزا را تعطیل کنند.

سلیمانی‌دشتکی از مردم خواست: رفتار متناسب با شرایط روز را به عنوان فرهنگ انجام دهند مثلا در شرایط امروز حضور در مراسم تدفین ضد فرهنگ است زیرا موجب به خطر افتادن سلامت افراد می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد محدودیت‌ها و رعایت بیشتر مردم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی طی یکی دو هفته آینده شاهد فروکش کردن تب کرونا در استان باشیم.

هیچ دستگاهی حق جابجایی ردیف‌های اعتباری را ندارد

استاندار ایلام از مدیران دستگاه‌ها خواست: در صورت نیاز به جابجایی ردیف اعتبار حتما با تایید سازمان برنامه و بودجه و مصوبه شورای برنامه‌ریزی تنها ۱۰ درصد ردیف اعتبار را جابجا کنند.

سلیمانی‌دشتکی تاکید کرد: هیچ دستگاهی بدون هماهنگی حق جابجایی ردیف اعتباری ندارد.

اعتبارات اختصاص یافته از محل سفر مقامات کشوری اعلام شود

استاندار ایلام خواستار اعلام اعداد و ارقام اعتبارات اختصاص یافته به استان از محل سفر مقامات ارشد کشوری از سوی مدیران شد.

سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: از محل سفر دکتر نوبخت به ایلام ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌ها، راه‌ها، آبرسانی، تکمیل و تجهیز پروژه‌های عمرانی، زیرساخت‌های شهرک‌ها، پروژه‌های آب و خاک، فاضلاب برخی شهرستان‌ها و زیرساخت‌های عمرانی اختصاص یافته است.

وی افزود: اعتبارات بسیار خوبی برای پروژه‌های عظیم نفت و گاز، لرزه‌نگاری، راه‌ها، عمرانی، سیل، تقویت چاه‌های نفتی و بسیاری طرح‌های دیگر در استان اختصاص یافته که رقم آن در حدود ۵۰هزار میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: اگر رسانه‌ای در خصوص تخصیص این اعتبارات ابهام دارد با مراجعه به دستگاه‌ها میزان و محل اعتبارات تخصیص یافته را پیگیری و مدیران به ویژه معاون عمرانی و معاون اقتصادی میزان اعتبارات سرمایه‌گذاری و جذب شده در استان را اطلاع‌رسانی کنند.

رییس سازمان برنامه و بودجه ایلام نیز در این نشست به تشریح اعتبارات اختصاص یافته از محل سفر دکتر نوبخت به ایلام شد و گفت: تاکنون ۸۵ میلیارد تومان برای سامانه گرمسیری، ۱۴۸میلیارد تومان برای راه‌های شهرستان‌های مختلف استان و ۴۰میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان و زندان و پروژه‌های عمرانی از محل سفر دکتر نوبخت تخصیص یافته است.‌

رحمت‌اله قیصوری افزود: با پیگیری‌های استاندار، رقم بسیار خوبی نیز از محل جهش تولید به استان اختصاص یافته که در حدود ۲۰۱میلیارد تومان است.

وی ابراز امیدواری کرد: ابلاغ و تخصیص به موقع این اعتبارات تحول قابل توجهی از نظر توسعه زیرساخت‌ها در استان ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، شهرستان‌های ایلام، ایوان و چرداول در وضعیت سیاه و فوق بحرانی قرار دارند و شهرستان هلیلان نیز که پیش از این زرد بود قرمز شد و بدین ترتیب تمامی شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

بر اساس اعلام استاندار ایلام یک چهارم کارمندان دستگاه‌های اجرایی و ادارات مختلف این استان معادل ۶ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و تداوم این وضعیت نگران‌کننده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.