تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

صدای پای مرگ در پاییز کرونازده ایلام

صدای پای مرگ در پاییز کرونازده ایلام
ایلام- این روزهای کرونا زده، پاییز هم زیباییش را از دست داده و نم نم باران و صدای سرمست گنجشک ها در شیون بی پایان مرگ بیماران کرونایی رنگ باخته است.

به گزارش ایرنا، دلواپسی، نگرانی، پریشانی ودلهره کار هر روزمان شده است و داغ سنگین کسانی که عزیزانشان را از دست می دهند و حتی نمی شود یک دل سیر، سرشان را روی سینه بگذاری و تسلی بخش دل غمدیه شان باشی، اندوه بیشتری به جانت می اندازد.

چه بد روزگاری شده است، اگر مبتلا شدی به این درد بی درمان باید خودت را حبس کنی تا به کسی صدمه نزنی و موجب مرگ کسی نشوی و در غربت و تنهایی برای زندگیت هر نفس زدنت را دست و پا بزنی.

باید با ترس و اضطراب و دلهره لحظه زنده بودن عزیزانت که مبتلا شده اند را به نظاره بنشینی و “امن یجیب” ورد زبانت شود تا شاید خدا رحمی کند و بیمارت شفا یابد.

حال همه بد شده است، حس ترس و اضطراب فیلم های ترسناک که یک نفر یک نفر همه از جمع غیب می شوند و تو هستی و استرس و اضطراب مرگی که هر لحظه ممکن است تو را در کام خود فرو برد.

اینقدر روایت های غمگین و ترسناک از زندگی اطرافیانت می شنوی که حتی نمی خواهی به خودت بقبولانی اینها همه واقعی است، شاید برای این تلخی و دردناکی حوادث و اتفاقات است که می خواهی همه آنها را یک کابوس ترسناک شبانه بپنداری اما باید واقعیت و این مرگ های ناگهانی را باور کنی.

کودکی به دلیل رفتن به آموزشگاه به کرونا مبتلا می شود و پس از چند روز مراقبت، مادر نیز درگیر بیماری کرونا می شود و فوت می کند، دو روز بعد پدر بدحال روانه بیمارستان می شود در حالی که بچه کم کم رو به بهبودی است و این گرداب هولناک چرخش کرونا در میان اعضای خانواده که ممکن است یکی از عزیزان را ببلعد همچنان در نقاط مختلف، تراژدی تلخ و گزنده روزگار ما شده است.

شاید روزی که کرونا تمام شد این واقعیت ها و ماجراهای درناک امروز قصه زندگی بچه های فردا شود اما این لحظات پر استرس و اضطراب و دلهره راوی زندگی امروز ماست که هر لحظه اش با درد و غمی سنگین از نبود عزیزان یا حوادث ناگوار آشنایان به دلیل کرونا را می گذرانیم.

بدون شک تدابیر اساسی در راستای تعطیلی ها و اعمال محدودیت ها و رعایت پروتکل ها نیاز اساسی برای قطع زنجیره کرونا است که باید با شدت بیشتری اعمال شود و الا بی گمان روزهای سیاه و سخت تری در پیش روی همه ما با مرگ عزیزانمان در پیش خواهد بود.

حال و روز ایلام بسیار نگران کننده شده است

استاندار ایلام گفت: حال و روز استان با توجه به افزایش شمار مبتلایان و دو رقمی شدن تعداد فوتی ها بسیار نگران کننده شده است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی با ابراز نگرانی از وضعیت بحرانی کرونا در استان از ابتلای شش هزار کارمند به کرونا در استان خبر داد و افزود: ۲۵ درصد کارکنان در استان ایلام مبتلا به کرونا شده اند و این وضعیت بسیار خطرناک و نگران کننده است.

وی در ادامه از اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص حال بد ادارات استان خبر داد و اظهار داشت: در ستاد کرونا مصوب شد که در مناطق بحرانی مثل ایلام، چرداول، ایوان و دره شهر حضور کارکنان تا ۵۰ درصد کاهش یابد و ساعت کاری اداری نیز تا ساعت ۱۲ باشد.

وی افزود: حتی در ۵۰ درصد باقیمانده نیز اگر کسی دارای علائم بیماری بوده و ویا دارای بیماری زمینه ای و یا شرایط خاص است بایست به آنها دورکاری داده شود و از حضور آنان در ادارات جلوگیری شود.

هرگونه گردهمایی و دید و بازدید ممنوع

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا با عنوان اینکه همایش ها، گردهمایی ها و جلسات را ممنوع کرده ایم، تاکید کرد: علی رغم اینکه بارها و بارها بر این مهم تاکید داشته ایم اما متاسفانه می بینیم برخی از مدیران تحت عناوین مختلف دور هم جمع می شوند و بستر شیوع بیشتر کرونا را فراهم می کنند.

وی در ادامه نسبت به دید و بازدید های اداری و گردهمایی مدیران در کنار هم هشدار داد و گفت: ما وقتی در ستاد کرونا مصوب می‌کنیم دید و بازدید ها، گردهمایی ها و حضور در اجتماعات را ممنوع کرده ایم دیگر نمی توانیم چیزی را که به مردم توصیه کرده ایم انجام ندهند، خود انجام دهیم.

وی افزود: مدیران بایست در اجرای مصوبات ستاد کرونا الگو و پیشگام باشند نه اینکه با تشکیل گردهمایی اولین ناقضان مصوبات ستاد باشند.

وی در ادامه با تاکید بر الکترونیکی کردن ارتباطات در شرایط بحرانی کرونایی، گفت: حتی در این شرایط نباید ارتباط مدیران با مردم قطع شود و بایست این مهم به طریق مقتضی چون ویدئوکنفراس، حضور در سامانه سامد، ارتباط تلفنی، فضای مجازی و رسانه ای و صدا و سیما انجام شود.

شهرستان های سیاه کرونا در ایلام به چهار مورد افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت و با اضافه شدن شهرستان دره شهر، تعداد شهرستان های بحرانی و سیاه کرونا در این استان به چهار مورد افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: هم اکنون از مجموع ۱۱ شهرستان استان، چهار شهرستان ایلام، ایوان، چرداول و دره شهر در وضعیت سیاه قرار دارند.

وی یادآور شد: مابقی شهرستان های استان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند.

وی افزود: روز گذشته ۱۰ فوتی ناشی از کرونا ثبت شد و تعداد فوتی ها به ۴۷۶ نفر رسید که از این تعداد ۶ مورد مربوط به ایلام، سه مورد ایوان و یک مورد نیز مربوط به ملکشاهی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: روز گذشته همچنین ۲۸۸ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شد شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۱۹ هزار و ۲۴۸ نفر رسید.

دکتر کریمیان وضعیت استان را در شرایط نامناسب اعلام کرد و گفت: مردم با مشاهده افزایش مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا و از دست دادن اطرافیان خود باید بیش از پیش به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه کنند چرا که ممکن است یکی از همین فوتی‌ها از عزیزان آنها باشد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.