تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

۸۰ درصد زکات ایلام صرف کمک به نیازمندان شد

۸۰ درصد زکات ایلام صرف کمک به نیازمندان شد
ایلام - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام گفت: ۸۰ درصد زکات جمع‌آوری شده در این استان صرف کمک به فقرا و نیازمندان شده است.

قنبر موسی‌نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: بر اساس قانون ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری شده باید برای فقرا و ۴۰ درصد نیز برای ساخت طرح‌های عمرانی در مکان‌هایی که زکات جمع‌آوری شده است، هزینه شود.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی بر اساس نظر شورای زکات استان درصد پرداختی زکات به فقرا امسال افزایش یافته که در این زمینه از مجموع ۵۲ میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شده در استان بیش از ۸۰ درصد آن صرف ارایه خدمات به فقرا و نیازمندان شده است.

وی با ذکر اینکه زکات پرداختی به نیازمندان در قالب معیشت، مسکن، تامین جهیزیه و خدمات درمانی بوده است، افزود: طرح‌های عمرانی نیز از محل پرداخت زکات شامل مسجد و حسینیه است.

وی با ذکر اینکه هدفگذاری این نهاد برای جمع‌آوری زکات در سال جاری ۶۰ میلیارد ریال است، یادآور شد: تاکنون بخش زیادی از آن تحقق یافته است که افزایش ۷۴درصدی نسبت به ‌پارسال داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بیشتر از این میزان زکات جمع‌آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد ایلام ادامه داد: زکات اقلام واجب در این استان زیاد نیست بطوریکه عمده زکات مربوط به گندم است در حالیکه زکات واجب بر دام، غلات، شتر، طلا، کشمش و خرما تعلق می‌گیرد.

وی گفت: این نهاد بدنبال توسعه و احیای زکات مستحبی بین مردم است تا زمینه کمک به نیازمندان در این استان از طریق زکات بیشتر فراهم شود.

۷۰هزار نفر در ایلام از خدمات کمیته امداد برخوردارند.

استان ایلام یکی از قطب های مهم تولید گندم در کشور محسوب می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.