تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

جانشین سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام:

امروز بسیج دارای یک هویت مشخص در عرصه های مختلف است/هر جا نیاز به خدمت بوده، بسیج وارد میدان شده است

امروز بسیج دارای یک هویت مشخص در عرصه های مختلف است/هر جا نیاز به خدمت بوده، بسیج وارد میدان شده است
.

ایلام – نگاه اقتصاد – قدرت اله کریمیان، جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج به صورت ویدئو کنفرانس که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران استان به چهل سالگی نظام مقدس جمهوری اسلامی و چهل و یکمین سالگرد تشکیل شجره طیبه بسیج به فرمان امام(ره) اشاره کرد و گفت: در فرهنگ ما عدد چهل به نماد و نشان پختگی و تکامل تبدیل شده است و با وجود توطئه های دشمنان از گذشته تا به حال، امروز انقلاب و بسیج به تکامل و شکوفایی رسیده است.

جانشین سپاه امیر(ع) استان بیان این که امروز شاهد حضور بسیج در عرصه های مختلف در راستای ارائه خدمت به مردم هستیم، خاطرنشان کرد: بسیج در تمامی عرصه ها و صحنه های مهم انقلاب نقش آفرین بوده و در حوزه دفاع مقدس بیشترین شهید از شجره طیبه بسیج بوده است.

سرهنگ کریمیان در ادامه گفت: امروز  بسیج دارای یک هویت مشخص در عرصه های مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی، اقتصادی، اشتغالزایی و محرومیت زدایی است. ایشان افزود: ستاد تخصصی بسیج در قالب بسیج رسانه، بسیج هنرمندان، بسیج مهندسین و سایر اقشار تشکیل شده که به صورت تخصصی  وارد میدان شده اند.

این مسئول به ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در نقاط محروم استان ایلام، اجرای طرح های محرومیت زدایی، ساخت مسجد، لایروبی قنوات، ساخت سرویس‌های بهداشتی و اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم اشاره و تصریح کرد: پرداخت وام اشتغالی برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم، اعطای جهیزیه به نوعروسان و ارائه خدمات پزشکی و درمانی به مردم و امیدآفرینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی هم از جمله خدمات بسیج در سطح استان به شمار می‌رود.

سرهنگ کریمیان از نقش غیر قابل انکار سپاه و بسیج در  یاری رسانی به اقشار آسیب دیده در حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله سخن به میان آورد و افزود: در راستای اجرای برنامه‌ها و فعالیت های بسیج، نهادها و ارگان‌های مختلفی با ما همراه و همگام بوده‌اند.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام به ویروس منحوس کرونا و مبارزه گسترده با آن اشاره کرد و با بیان این که از آغاز شاهد جلوه‌های بی‌بدیل و پر رنگ از حضور بسیج در یک جهاد همه جانبه در راستای مبارزه با کرونا بودیم، یادآور شد: هر جا نیاز به خدمت بوده، بسیج وارد میدان شده است.

ایشان افرود: در تولید ماسک، کمک‌های مومنانه، طرح غربالگری بیماران کرونایی، ضدعفونی و گندزدایی معابر، ایجاد امید و خدمات درمانی به بیماران کرونایی بسیج و سپاه دوشادوش هم قرار گرفته‌اند و در شرایط کنونی نیز نقاهتگاه درمانی سپاه به کمک بسیجیان، بسیج جامعه پزشکی و معاونت درمان راه اندازی شده است.

ایشان در ادامه به برنامه‌های هفته بسیج در سال جاری با شعار «بسیج پیشرو  در خدمت و امید آفرین» اشاره کرد و گفت: برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در سال جاری در ۵۵ عنوان برنامه با  ۴ هزار ریز برنامه در سطح اقشار و رده‌های مختلف بسیج در سطح نقاط مختلف استان برگزار می شود.

این مسئول خاطر نشان ساخت: محور برنامه‌های ما در سال جاری، محرومیت زدایی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، توجه به مقوله امنیت پایدار است که بیشتر تلاش می‌شود  این برنامه‌ها با محوریت فضای مجازی برگزار شود و افتتاحیه جشنواره فرهنگی و هنری در فضای مجازی، دیدار  و سرکشی با خانواده‌های معزز شهدای بسیجی، برگزاری یادواره شهدای محلات به صورت مجازی با عنوان آبروی محله در سطح محلات، اعزام بسیجیان گشت رضویون، برگزاری جشنواره ۴ هزار خدمت در بسیج، راه‌اندازی سامانه بسیج عشایری به همت بسیج عشایری از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج است.

کریمیان در پایان اظهار داشت: افتتاح کارگاه تولید ماسک در سطح استان، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم، برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه هلیلیان، آموزش سواد رسانه‌ای در شهرستان چرداول، افتتاح منازل محرومان، جشن گلریزیان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، برگزاری دادگاه مجازی ترامپ، برپایی درمانگاه سیار در مناطق حاشیه شهر ایلام، افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی و طرح همگام با کشاورزان از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.