تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸

ارباب رجوع یا “رعیت” رجوع؟ به کار دل ببندیم نه به‌پشت‌میز

ارباب رجوع یا “رعیت” رجوع؟ به کار دل ببندیم نه به‌پشت‌میز
تکریم ارباب رجوع از هر قشر و جنسیتی که باشد بر مسؤولان از مدیر دستگاه اجرایی، نهادها و سازمان‌ها گرفته تا نگهبان درب ورودی واجب و ضروری است و بارها و بارها از زبان مسولین شهرستان در جلسات مختلف و به‌ ویژه جلسات شورای اداری مطرح شده است.

بحث طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع، یکی از مباحث مهمی است، که امروزه در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مطرح است و در واقع، طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع، یکی از هفت برنامه تحول کشور است که به منظور ایجاد تغییر در نظام اداری کشور به تصویب شورای عالی اداری رسیده و در حال اجراست.

 

همان‌قدر که تکریم ارباب رجوع مهم است، سعه صدر هم از اهمیت زیادی بهرمند است چراکه ترکیب این دوعنصر اخلاقی که در دین مبین اسلام هم به آن اشاره شده است می‌تواند بهترین خدمت را به مردم ارائه داد.

 

از بد روزگار گاهی، طمع جا و مقام گریبان‌گیر آدم‌ها می‌شود، طوری‌که خود را در بلندی پست و مقام می‌بینند و به دیگران از بالا نگاه می‌کنند.

 

گاهی ضعف شخصیتی و بزرگ‌بینی واهی به حدی می‌رسد که به خود اجازه می‌دهیم هر رفتار زشت و ناشایستی که از ما بر‌می‌آید را در حق طرف مقابل روا داریم و البته این را حق خود می‌دانیم.

 

بیمارستان‌ها ، بانک ها ، #اصناف شهرداری ها و… از اماکنی هستن که سعه صدر و تکریم ارباب رجوع از ملزومات شخصیتی تک‌تک کارکنان آن است.

 

شاید نگارنده با این‌همه ادعا آن‌هم بس از گذشت عمری یاد گرفته باشم از حق خود دفاع کنم و در مقابل ظلم کوتاه نیایم اما برخی ازافرادممکن است ازاین قاعده مستثنی باشند و بعد از برخوردناشایست آهی بکشندوهمه چیزرا به خداواگذارنمایند.

 

این بخشی از واگویه‌های تلخ یک بازاری است که از رفتار رئیس اداره………. دلش به درد آمده و…….!!/سیدمحسن عنایتی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.