تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

مبتلایان کرونا در ایلام به ۲۲ هزار و ۶۳۰ نفر رسید

مبتلایان کرونا در ایلام به ۲۲ هزار و ۶۳۰ نفر رسید
ایلام- رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مجموع افراد مبتلا به کرونا در این استان با اضافه شدن ۷۳ مورد جدید طی روز گذشته به ۲۲ هزار ۶۳۰ نفر رسید.

محمد کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: روز گذشته همچنین پنج مورد فوت ناشی از کرونا در این استان ثبت شد و مجموع درگذشتگان کرونا ب ۵۸۶ نفر افزایش یافت.

وی توضیح داد: از پنج مورد فوتی روز گذشته سه مورد مربوط به شهرستان ایلام، یک مورد ایوان و یک مورد مهران است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: هم اکنون ۲۳۵ بیمار کرونا در بیمارستان های این استان بستری هستند که ۴۶ مورد آنها بستری جدید است.

دکتر کریمیان افزود: از این تعداد بستری جدید ۲۳ مورد مربوط به شهرستان ایلام، ۶ مورد چرداول، چهار مورد ایوان، ۶ مورد آبدانان، یک مورد دره شهر، ۲ مورد مهران و چهار مورد سیروان است.

وی تاکید کرد: تا کنون ۲۰ هزار و ۹۹۸ نفر از مبتلایان کرونا در این استان بهبود یافته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه این استان در بازه زمانی ۲۰ مهر تا ۲۰ آبان ماه بدترین دوران کرونایی را گذراند، گفت: در این مدت تعداد بیماران بستری به بالای ۴۰۰ نفر رسید، مرگ های روزانه کرونا ۲ رقمی شد و با تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان فشار بسیار زیادی به پرسنل درمانی استان وارد شد.

دکتر کریمیان یادآور شد: اما اکنون با اعمال محدودیت های جدید، استان ایلام در حال گذار از یک پیک سنگین و خطرناک کروناست و تعداد بستری‌ها از ۴۰۰ نفر ماه قبل به ۲۲۰ نفر رسیده است.

دکتر کریمیان تاکید کرد: میزان فوتی‌های استان نیز کاهش محسوس یافته است و میانگین فوتی‌ها به روزی سه نفر می‌رسد در حالی که یک ماه گذشته فوتی‌ها ۲ رقمی شد.

وی اظهار داشت: عبور از پیک به منزله پایان کرونا نیست و در صورتیکه مردم پروتکل‌ها را رعایت نکنند و مراسمات و ترددها به حالت عادی برگردد به طور قطع به حالت قبل باز می‌گردیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.