تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵

نزاع و درگیری های فردی، اولویت اول جرائم، آسیب ها و مسائل اجتماعی در سطح استان 

نزاع و درگیری های فردی، اولویت اول جرائم، آسیب ها و مسائل اجتماعی در سطح استان 

ایلام – نگاه اقتصاد – معاون اجتماعی انتظامی استان با بیان اینکه براساس پیمایش ها، مطالعات و برآوردهای اجتماعی در حوزه انتظامی، نزاع و درگیری های فردی، اولویت اول جرائم، آسیب‌ها و مسائل اجتماعی در سطح استان است، گفت: بیش از ۱۰هزار پرونده در این حوزه تشکیل شده است. سرهنگ” فرزاد یاسمی” در گفت وگو

ایلام – نگاه اقتصاد – معاون اجتماعی انتظامی استان با بیان اینکه براساس پیمایش ها، مطالعات و برآوردهای اجتماعی در حوزه انتظامی، نزاع و درگیری های فردی، اولویت اول جرائم، آسیب‌ها و مسائل اجتماعی در سطح استان است، گفت: بیش از ۱۰هزار پرونده در این حوزه تشکیل شده است.

سرهنگ” فرزاد یاسمی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: اعمال پرخاشگرانه از جمله نزاع و درگیری، فرآورده ای اجتماعی است که با الهام از عاملهای متعدد اجتماعی درعرصه های گوناگون کنش اجتماعی جلوه گر می شود.

وی افزود: زمینه بسیاری از آسیب پذیری های فردی از جمله نزاع و درگیری ناشی از پایین بودن آستانه صبر و تحمل، عدم مهارت و توانایی فرد در نحوه حرف زدن و نیز ارائه راهکارها و عدم پاسخ منطقی به طرف مقابل و به طور کلی رفتارها و واکنش‌هایی است که فرد ممکن است در شرایط گوناگون از خود بروز دهد.

این مقام انتظامی گفت: زمانی که کم می‌آوریم، عصبانیت و پرخاشگری شکل می گیرد و حاصل آن شروع نزاع و درگیری خواهد بود که به ضرب و جرح و یا قتل می انجامد و نتیجه آن قصاص، حبس و پرداخت دیه خواهد بود.

سرهنگ یاسمی، ناکامی ها را مهم‌ترین عامل در بروز نزاع و درگیری دانست و تصریح کرد: وقتی فرد به هر دلیل نتواند با استفاده از شیوه های منطقی و معقول به هدف خود دست یابد و یا از خود دفاع کند، ممکن است رفتاری پرخاشگرانه متناسب با سطح ناکامی‌اش از خود بروز دهد.

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه نزاع و درگیری می تواند موجبات نگرانیهای اجتماعی در زمینه ترویج رفتار خشونت بار درجامعه، سلب امنیت اجتماعی و برهم خوردن نظم اجتماعی در جامعه شود، ادامه داد: به طور کلی امسال بیش از ۱۰هزار پرونده در این خصوص تشکیل شده که ۱۷درصد مجموع پرونده‌ها را شامل می‌شود.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه شیوع نزاع و درگیری در سطح جامعه، فضای ناامنی و ترس را در آن ایجاد خواهد کرد، گفت: در اکثر نزاع و درگیری‌های به وقوع پیوسته به علت بکارگیری سلاح سرد از قبیل قمه، چاقو، خنجر و… و در بعضی مواقع سلاح گرم ،ممکن است سبب صدمه دیدن افراد بی‌گناه نیز در این میان شود و همچنین موجب پایمال شدن حقوق شهروندی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: از منظر جامعه شناسی، رفتارهایی چون نزاع، خشونت، پرخاشگری و شرارت، تعدی نسبت به حقوق دیگران و نقض هنجارهای اجتماعی است و به نوعی انسجام جامعه را با مشکل مواجه می کند.

سرهنگ یاسمی، تصریح کرد: عوامل و ساختارهای اجتماعی که سبب گرایش فرد نسبت به چنین رفتارهایی می‌شود عبارتند از شرایط اجتماعی (تاثیر پذیری از گروه همسالان، خانواده، محیط زندگی نامناسب، بیکاری و سرگردانی، فقر، ترک تحصیل، اخراج از مدرسه و…).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.