تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۱۶

«مارادونا» روی اسکناس هزار پزویی آرژانتین جاودانه می‌شود

«مارادونا» روی اسکناس هزار پزویی آرژانتین جاودانه می‌شود
تهران- یک سناتور آرژانتینی پیشنهاد چاپ تصویر «دیگو مارادونا» اسطوره فقید آلبی سلسته را روی اسکناس‌های جدید بانک مرکزی این کشور، مطرح کرد.

به گزارش ایرنا، مارادونا که تیم ملی آرژانتین را در سال ۱۹۸۶ به عنوان قهرمانی جهان رساند، دو هفته پیش در سن ۶۰ سالگی و براثر حمله قلبی دار فانی را وداع گفت.

«نورما دورانگو» سناتور آرژانتینی به تازگی لایحه چاپ تصویر مارادونا را روی اسکناس ۱۰۰۰ پزویی (۱۲دلار) که بالاترین رقم اسکناس این کشور محسوب می‌شود، به کنگره آرژانتین تقدیم کرده است.

در این طرح چهره مارادونا روی یک طرف اسکناس و تصویر یکی از مشهورترین گل‌های وی روی طرف دیگر این اسکناس چاپ خواهد شد.

نشریه کلارین آرژانتین در گزارشی اعلام کرده است که تصویر گل مشهور مارادونا، تصویری نیست جز گل وی به انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ که در تاریخ ۲۲ ژوئن در مکزیک به ثمر رسید.

این سناتور همچنین پیشنهاد داده است که تصویر مارادونا روی تمبرهای یادبود نیز نقش ببندد.

این نماینده زن در این خصوص گفته است: ایده این طرح تنها این نیست که به مهم‌ترین اسطوره خود ادای احترام کنیم بلکه می‌خواهیم‌ به جنبه اقتصادی آن هم بنگریم؛ احساس می‌کنیم زمانی که گردشگران به آرژانتین می‌آیند، دوست دارند به عنوان یادگاری یک «مارادونا» با خود ببرند.

فوق ستاره فقید تیم ملی آرژانتین در زمان فتح جام جهانی ۱۹۸۶ بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو داشت و در دیدار یک چهارم نهایی برابر انگلیس، گل معروف خود را به نام «دست خدا» به ثمر رساند و در ادامه گل دیگری را که بعدها به نام «گل قرن» لقب گرفت، به ثمر رساند.

البته برنامه این است که تصویر گل دوم روی اسکناس چاپ شود.

مارادونا که در دوران بازی، در جریان ۹۱ دیدار برای تیم ملی کشورش ۳۴ گل به ثمر رسانده بود، پس از آویختن کفش‌هایش مدت‌ها با عوارض ناشی از وابستگی به الکل و مواد مخدر دست و پنجه نرم می‌کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.