تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

معاون استاندار:

۲ هزار میلیارد ریال برای عمران روستایی ایلام هزینه شد

۲ هزار میلیارد ریال برای عمران روستایی ایلام هزینه شد
ایلام - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۲ هزار و ۳۱ میلیارد ریال در طول ۲.۵ سال گذشته برای عمران و آبادانی روستاهای این استان هزینه شده است.

احمد کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: ایجاد توازن در خدمات‌رسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته از اصلی‌ترین رویکردهای دولت و نظام اسلامی بوده که همواره با وجود مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های مالی بر تداوم این رویه اهتمام داشته و نتایج بسیار خوبی نیز حاصل شده است.

وی با اشاره به ساکن بودن بیش از ۱۸۴ هزار نفر در مناطق روستایی استان افزود: اجرای طرح‌های هادی روستایی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت برای توسعه این نقاط است و در طول ۲.۵ سال گذشته طرح هادی شامل بهسازی محیط روستا، جوی و جدول، کانال سنگی هدایت سیل، دیوار حایل، پل، شن‌ریزی، روسازی و روکش آسفالت برای ۱۶۰ روستای استان تهیه و یک هزار و ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: همچنین در مدت یاد شده اجرا و تجدید نظر طرح هادی ۹۵ روستا نیز با صرف هزینه ۳۰ میلیارد ریال انجام گرفته است.

کرمی با اشاره به بروز حوادث طبیعی همچنین سیل و زلزله در استان و خسارت‌های ناشی از آن یادآور شد: پنج هزار و ۱۹۸ واحد شهری و روستایی استان در طول ۳۰ ماه گذشته با جذب اعتبارات مورد نیز احداث و ۱۹ هزار و ۱۷۹ واحد مسکونی نیز تعمیر شده‌اند که برای اجرای این پروژه‌ها ۳۰۳ میلیارد ریال اعتبار و ۱۴ هزار و ۷۳۸ تن سیمان رایگان به متقاضیان واگذار شده است.

وی ارائه یک هزار و ۹۹۲ فقره تسهیلات احداث مسکن روستایی با اعتبار ۶۶۸ میلیارد ریال را از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید برای رونق روستاهای استان ایلام عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، در مجموع ۶۰۷ روستای مشمول طرح هادی در استان ایلام وجود دارد که تاکنون برای بیش ۴۰۰ روستا این طرح اجرا شده است.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، استان ایلام با ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر معادل ۷۳ صدم درصد جمعیت کل کشور رتبه آخر میزان جمعیت را در میان استان‌ها دارد./اختصاصی ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.