تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷

معاون استاندار ایلام:

دستاوردهای مقابله با شیوع کرونا باید محافظت شود

دستاوردهای مقابله با شیوع کرونا باید محافظت شود
ایلام - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار ایلام با تاکید بر رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم گفت: حفظ و تداوم شرایط فعلی نیازمند رعایت دستورالعمل های ستاد کرونا است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، معروف بسطامی روز چهارشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: آرامش نسبی ایجاد شده در استان شکننده و خطرناک است و در صورت غفلت و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دوباره به روزهای بحرانی باز خواهیم گشت.

 

وی یادآور شد: بنابراین در گام اول حفظ دستاوردهای حاصله مهم است و در گام دوم همکاری مردم باید تداوم داشته باشد.

 

بسطامی افزود: باید از احساس مسوولیت مردم و پای کار بودن مسوولان در اعمال و اجرای درست محدودیت ها تقدیر کرد.

 

معاون استاندار ایلام با عنوان این مطلب که کاهش میزان ابتلا، بستری و فوتی ها به‌معنای پایان کرونا در استان نیست، تاکید کرد: لازم است محاسبه کنیم برای رسیدن به این شرایط چقدر خسارت و هزینه به بخش های مختلف وارد، جان چند نفر به خطر افتاده است، چقدر کسب و کار تعطیل و چند خانواده از کار بیکار شده است.

 

وی تاکید کرد: باید بتوانیم به خوبی از این دستاوردها محافظت کنیم که بهترین راه آن اجرای دقیق پروتکل ها و دستورالعمل تا قطع زنجیره کرونا در استان است.

 

بسطامی به عوامل تهدید کننده در بحث کرونا اشاره کرد و گفت: اولین تهدید این است که احساس کنیم همه چیز تمام شده است و وضعیت را عادی فرض کنیم.

 

رییس قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان ایلام از حضور مردم در گردهمایی ها، مراسمات شادی و عزا، دورهمی ها و شب نشینی ها بعنوان دومین تهدید کرونایی یاد کرد و گفت: یلدا در پیش است و مردم بر طبق سنت دیرینه خود دور هم جمع می شوند اما امروز عمل به این فرهنگ در این شرایط کرونایی بسیار خطرناک و مرگبار است که باید از آن پرهیز کرد.

 

وی افزود: تهدید سوم متوجه بیماران زمینه ای و افراد سالخورده است که در این شرایط باید به شدت از آنان مواظبت کرد چراکه در صورت ابتلا شانس کمی برای زندگی خواهند داشت.

 

رییس قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه با کرونا بر لازم الاجرا بودن مصوبات و دستورالعمل های ستاد کرونا تاکید کرد و گفت: در اینجا نقش قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه با کرونا بسیار مهم و حیاتی است و اعلام می کنم که همه افراد درگیر در این قرارگاه باید با جدیت نظارت بر اجرای مصوبات را در دستور کار خود قرار دهند.

 

وی با عنوان این مطلب که از روز شنبه نظارت ها و برخورد با عوامل نقض کننده مصوبات ستاد کرونا به شدت در دستور کار قرار می گیرد و در این مسیر قصور از هیچ کسی پذیرفته نیست، گفت: نمی توانیم به خاطر عده ای قلیل جان و مال مردم به خطر بیافتد، بنابراین باید در برخورد با مخلان سلامت مردم بی تعارف و بدون اغماض برخورد کرد.

 

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا همه تصمیمات ستاد باید خروجی واحد داشته باشد که بر این اساس هیچ دستگاه و ارگانی نمی تواند خارج از تصمیمات و مصوبات ستاد کرونا عمل، اظهار نظر و مصاحبه ای داشته باشد.

 

وی ضمن اینکه از فضاسازی خوبی که در بحث مقابله با کرونا در سطح شهر ایلام توسط شهرداری ایجاد شده است تشکر کرد، گفت: فرمانداران استان باید در آماده باش کامل باشند و با مدیریت واحد و بصورت متناظر تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا را در سطح شهرستان متبوع بطور کامل و با حساسیت بالا به اجرا برسانند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.