تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

چهار راه موفقیت نظام

چهار راه موفقیت نظام
تهران- رهبر انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی چهار توصیه مهم به مسئولان و ملت ایران داشتند: «در همه زمینه‌ها قوی شوید»، «به دشمن اعتماد نکنید»، «اتحاد ملی را حفظ کنید» و «بیش از آنکه به فکر رفع تحریم باشید، به فکر خنثی کردن تحریم باشید.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز گذشته (چهارشنبه) در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد سپهبد شهید سردار سلیمانی و خانواده آن شهید والامقام، شهید سلیمانی را قهرمان ملت ایران و قهرمان امت اسلامی خواندند.

 رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و خانواده شهید سلیمانی چهار توصیه مهم به مسئولان و ملت ایران داشتند: «در همه زمینه‌ها قوی شوید»، «به دشمن اعتماد نکنید»، «اتحاد ملی را حفظ کنید» و «بیش از آنکه به فکر رفع تحریم باشید، به فکر خنثی کردن تحریم باشید.» (بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب)

۱- آنچه در عمل مشاهده شده این است که «قوی بودن» و «قوی شدن» در همه ساحات زیست انسانی ما، بزرگترین سد و عظیم ترین دژی است که ایران را به راه صحیح بازیگری در صحنه بین المللی و منطقه ای و تاثیرگذاری در عرصه های داخلی می کشاند. چنانچه ما«قوی شدنمان» را بر هر امری ترجیح دهیم و بر آن ایستادگی کنیم قطعا در تعاملات منطقه و بین المللی مان نیز موفق تر خواهیم بود و صد البته که طعم دلپذیر قوت را نیز همه آحاد ملت خواهند چشید.

۲- عدم اعتماد به دشمن یک پشتوانه بسیار قوی نیاز دارد و آن شناخت دشمن است. با دشمن شناسی است که خواهیم دانست چگونه باید با آن رفتار کنیم. دشمن شناسی از اصول اولیه و اساسی انقلاب اسلامی ایران بود. کافی است یک باردیگر رجوع کنیم و ابعاد نخستین انقلاب اسلامی ایران را درک کنیم. آنگاه خواهیم دانست که دشمن شناسی مقدمه ای بسیار اساسی برای عمل ما در صحنه های منطقه ای و بین المللی است. بدون این مقدمه اساسی قطعا در توجه به عدم اعتماد به دشمن ناکام خواهیم بود.

۳- حفظ اتحاد ملی و تقویت آن پادزهر اساسی سم پاشی های دشمنان ایران و انقلاب اسلامی است. سالهاست که می کوشند میان دل های ایرانیان و مسلمانان جدایی افکنند و قلب هایی را که مملو از عشق به دین و میهن است آکنده از کینه و نفرت نسبت به یکدیگر سازند. با مراقبت از اختلاف افکنی های قومی، مذهبی، دینی و سیاسی در صحنه های اجتماعی باید چنان باشیم که ارجحیت و اولویت وحدت و اتحادآحاد ملت بر هر امری دیگری نمایان و جلوه گر باشد. این پادزهر نه تنها ایرانیان را از کشندگی سموم مصون می کند بلکه مانند زهری از پای درآورنده دشمنان را نشانه می گیرد.

۴ سالهاست که از سوی غربی ها و سازمان های عریض و طویل شان تحریم شده ایم. سردمدار این تحریم کنندگان نیز آمریکاست. سالهاست که وعده و وعیدها تمامی ندارد و مدت هاست که از بدعهدی هایشان آسیب های جدی دیده ایم. نمونه آخر این بدعهدی ها نیز برجام است. به نظر می رسد باید با اتخاذ راهبردی دیگر اولویت را بر خنثی سازی تحریم ها بگذاریم تا رفع آنها. چنانچه اولویت را بر رفع تحریم ها بگذارید احتمال زیادی دارد که مقدرات کشور معطل شرایطی خاص شود در حالیکه با اولویت قراردادن خنثی سازی تحریم ها می توانیم برای رفع تحریم ها نیز فرصت سازی کنیم. در حقیقت ضروری و منطقی است که ،نگاه و تاکیدمان به سوی خنثی کردن تحریم ها باشد و به محض بروز شرایط با حفظ اولویت، و با روش درست، عاقلانه، ایرانی- اسلامی و عزتمندانه در پی سیاست رفع تحریم ها برویم. چنین مسیری قطعا با توجه به سه راهبرد دیگر هموار تر خواهد بود. بدین وسیله راهبردهای چهارگانه چونان چهاراهی خواهد بود که سرلوحه قرار دادن آنها ، موفقیت چشمگیر جمهوری اسلامی ایران را در صحنه های داخلی و بین المللی، در پی خواهد داشت./ایرنا-نویسنده: غلامحسین اسلامی فرد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.