تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۹:۵۴

شهید سلیمانی خار چشم دشمنان ایران و اسلام بود

شهید سلیمانی خار چشم دشمنان ایران و اسلام بود
ایلام- معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از شخصیت های بزرگ و بی نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی ایران خاری در چشم دشمنان ایران و اسلام بود.

حجت الاسلام حشمت الله رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: شخصیت های زیادی در طول تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی رشد کرده اند که از جنبه های مختلفی در دنیا تاثیرگذاری های خاص خود را بر جا گذاشته اند.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی با توجه به ویژگی های مختلف شخصیتی اعم از حقیقی و حقوقی، هم فرمانده نظامی قدرتمندی بود و هم فردی که بر مدار اسلام و نظام توحیدی حرکت و داعیه دار اخلاق بود و در عمل هم به این ادعا پایبند و بر رعایت مسایل شرعی و اخلاقی تاکید فراوانی داشت.

معاون تبلیغات اسلامی ایلام با ذکر اینکه ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی هنوز برای ما شناخته شده نیست، تاکید کرد: ایشان در تمام زندگی جان خود را در طبق اخلاص گذاشت و در صحنه های مختلف به جانفشانی پرداخت که این شخصیت باید بیشتر مورد پردازش قرار گیرد.

حجت الاسلام رستمی اضافه کرد: هرچه قدر نسل جوان با ابعاد شخصیتی این مرد بزرگ بیشتر آشنا شوند بدون شک در زندگی و آینده ای که دارند جدیت و پشتکار بیشتری داشته و تلاش فراوانی برای حرکت به جلو خواهند داشت.

اثرگذاری سردار سلیمانی در تامین امنیت ایران برکسی پنهان نیست

وی با بیان اینکه اثرگذاری سردار سلیمانی در تامین امنیت ایران و منطقه بر هیچکس پنهان نیست، گفت: تحلیل دقیق حرکات دشمن، داشتن راهبرد مناسب برای مقابله، تسلط بر نقشه های تدافعی و خنثی سازی توطئه ها از جمله مواردی است که در شخصیت بزرگ این فرمانده نظامی وجود دارد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام با اشاره به نقش سردار سلیمانی در دوران دفاع مقدس یادآور شد: ایشان در عملیات های مختلف دوران هشت ساله جنگ تحمیلی امنیت ایران را تامین و در دوران معاصر هم فراتر از مرزها و هزاران کیلومتر دور از مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی از کیان نظام مقدس اسلامی دفاع کردند.

رستمی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی همیشه در میدان حضور داشته اضافه کرد: ایشان هیچگاه از فاصله دور از میدان جنگ در عملیات ها نقش نداشته بلکه با حضور در خط مقدم جبهه مقاومت و مبارزه با داعش و نیروهای آمریکایی از کیان اسلام و نظام و حرم حضرت زینب(س) به دفاع پرداخته است.

به گفته وی، حرکت سردار سلیمانی برای همه ملت های آزادی خواه در دیگر کشورهای اسلامی به عنوان الگوی تمام عیار جهان اسلام در مقاومت و مقابله با استکبار جهانی شناخته شد و همه آنها به تاسی از این سردار شهید در قیام و مقاومت خود ایستادگی کردند و به راه خود ادامه دادند.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی ایلام اظهار داشت: امروز جهان اسلام به برکت خون شهید سلیمانی در مقابله با آمریکا به هیچ وجه تسلیم نخواهد شد و اگر برخی کشورهای ضعیف در برابر یاوه گویی ها آمریکا و اسرائیل کوتاه آمده بدلیل نداشتن سرداران بزرگی نظیر شهید سلیمانی است.

حجت الاسلام رستمی افزود: به اعتراف بسیاری از سیاستمداران که آرزو می کردند ای کاش در میان ملت خود افرادی نظیر سردار سلیمانی داشتند تا عزت مندی بیشتری نصیب آنها می شد اما امروز ایران اسلامی به داشتن چنین سرداری افتخار می کند.

وی ادامه داد: وقتی آمریکا از مقابله با نبرد با سردار سلیمانی عاجز ماند بصورت ناجوانمردانه این شخصیت بزرگ تاریخ اسلام را به شهادت می رساند تا دیگر از مقاومت های این شهید در امان بماند.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی ایلام بیان کرد: ملت ایران با حماسه تاریخی که در تشییع پیکر این شهید داشتند به همه یاوه گویی های آمریکا و اسرائیل و دشمنان اسلام که همیشه توطئه علیه ایران داشته اعلام کردند که همه ملت ایران سردار سلیمانی هستند.

رستمی نقش سردار سلیمانی را در بازسازی ارتش های کشورهای اسلامی و دفع حملات ناجوانمردانه گروه های تروریستی در مرزهای مختلف ایران چه در شرق و چه در غرب مهم دانست و گفت: این مساله موجب شد این شهید بزرگوار کارنامه ای درخشان از خود بجا بگذارد.

وی افزود: ایشان علاوه بر اینکه یک فرمانده مهم نظامی بود به عنوان فردی با نفوذ معنوی و تاثیرگذار بر دلها که ناشی از عمق بصیرت و معنویت و اعتقادات قلبی ایشان به دین مبین اسلام بود در اوج جنگ دست از دعا، توکل و توسل بر نمی داشت.

وی اظهار کرد: شهید سلیمانی یک سیاستمدار قوی بود که در تحکیم روابط ایران نقش بسزایی داشت و به عنوان فردی تکلیف مدار آنچه را که احساس وظیفه می کرد، انجام می داد.

وی یادآور شد: وصیت این شهید والامقام وحدت ملت و مسئولان پیرامون ولی فقیه زمانه بدور از جبهه گیری های سیاسی اعم از چپ و راست بود و ایشان تنها بر ولایت مداری تاکید داشتند بطوریکه یگانه رمز موفقیت امروز ایران همین مساله است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.