تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

شکوه شهید حاج قاسم سلیمانی فراگیرتر از همیشه

شکوه شهید حاج قاسم سلیمانی فراگیرتر از همیشه
شهرکرد- یک سال از آسمانی شدن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد و در حالی‌ که دشمن گمان می‌کرد با ترور فرمانده غیور می‌تواند حاج قاسم و مکتب این شهید را به دست فراموشی بسپارد، اما سردار دلها زنده‌تر از همیشه در زندگی و یاد ملت ایران جاری است.

حدود یک سال از شهادت سردار قاسم سلیمانی می‌گذرد و مردم همچنان در سوگ دوری از این اسطوره فراموش نشدنی داغدار هستند، اما یاد و مکتب حاج قاسم بیش از هر زمان دیگری در بین مردم زنده و جاری است.

گویی با شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی، زوایای دیگری از اخلاق، رفتار و منش این بزرگ مرد تاریخ ایران بر همگان نمایان شد و اقشار مختلف مردم را بر آن داشت تا با مطالعه زندگینامه، وصیت‌نامه و روایت‌های نزدیکانش، بینش و معرفت خود را نسبت به این قهرمان فراموش‌نشدنی ارتقا دهند به طوری که امروز الگوگیری از مکتب سلیمانی پررنگ تر و قوی‌تر از گذشته شده است.

شهید سلیمانی امروز به الگویی برای همه نسل‌ها با هر عقیده و سلیقه‌ تبدیل شده است و چنان محبوب قلب‌ها شد، که گویی کسی تصور نمی‌کرد روزی یک فرمانده نظامی بتواند به چنین محبوبیتی در دل مردم دست پیدا کند و البته حاصل سرباز بی‌ادعای ولایت بودن چیزی جز این هم نخواهد بود.

امروز در همه شهرها و روستاهای ایران سربلند، همگان در تدارک برگزاری آیین سالگرد شهادت فرمانده دلها حاج قاسم سلیمانی هستند و اگر شرایط محدودیت‌ها و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی نبود، بی‌شک مجالس باشکوهی برگزار می‌شد با این وجود کافی است با این حال در شهر یا حتی فضای مجازی دلتنگی برای این سردار قابل مشاهده است.

مردم شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری شخصیت کاریزما، مردم‌داری، اخلاق‌مداری، صداقت و شجاعت سردار سلیمانی را رمز محبوبیت این بزرگ‌مرد می‌دانند.

کاریزما بودن ویژگی بارز سردار سلیمانی

شیروانی یکی از شهروندان این استان، برخورداری از شخصیت کاریزما را از مهمترین ویژگی‌های سردار سلیمانی و علل محبوبیت این شهید دانست و گفت: مستندها و اخباری که از سردار سلیمانی منتشر می‌شود، گواه آن است که حتی سردار سلیمانی در بین نظامیان جهان نیز یک شخصیت مورد احترام بوده است و حتی فرماندهان آمریکایی از سردار به عنوان یک انسان شجاع و قدرتمند یاد می‌کردند.

وی ادامه داد: از نحوه رفتار و به ویژه از نقل قول‌هایی که از اطرافیان سردار سلیمانی روایت می‌شود می‌توان گفت که یکی دیگر از مهمترین ویژگی‌های ایشان، جذب حداکثری و پرهیز از مرزبندی‌های خودی و غیرخودی بود.

حاج قاسم در همچنان روحیه سالهای دفاع مقدس را حفظ کرده بود

این شهروند شهرکردی با بیان اینکه سردار سلیمانی روحیه دلاورمردی خود از سالهای دفاع مقدس را حفظ کرده بود، در حالی که برخی از رزمندگان آن دوران از دفاع مقدس عبور کردند، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی بعد از دفاع مقدس هیچگاه لباس رزم را از تن بیرون نکرد و همواره در جبهه‌های حق علیه باطل در راه دفاع از ارزش‌ها و آب و خاک میهن جنگید.

شیروانی خاطر نشان کرد: تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی با حضور میلیون‌ها نفر یکی از شکوهمندترین مراسم‌های کشور بود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی حس قهرمان‌ دوستی و اسطوره دوستی ایرانیان را احیاء کرد، افزود: سردار سلیمانی برای مردم ایران یک قهرمان است و با شهادت خود تاریخ این مرز و بوم در راه مبارزه با دشمنان را تداعی و تداوم بخشید.

این شهروند شهرکردی تصریح کرد: بی‌شک روزی که پایان تروریسم در جهان جشن گرفته شود از سردار سلیمانی به عنوان قهرمانی که توانست یکی از جریان‌های مهم تروریستی را در جهان مهار کند به بزرگی یاد می‌شود و در حافظه بشر خواهد ماند.

سردار سلیمانی نمود واقعی خدمت به مردم بود

شهروند دیگری خدمت صادقانه به مردم را رمز محبوبیت سردار سلیمانی دانست و گفت: بسیاری از مردم استان هیچگاه سردار سلیمانی را از نزدیک ندیدند، اما مرور خدمات سردار از هشت سال دفاع مقدس تا فرماندهی در جبهه مقاومت ثابت می‌کند که تنها راه و هدف شهید سلیمانی خدمت به مردم بود و در همین مسیر هم به شهادت رسید.

امیری ادامه داد: شاید قدر سردار سلیمانی در دوران زندگانی وی به خوبی درک نشد اما با شهادتش قدر خدماتی که در طول این سالها به ایران اسلامی عرضه داشت بهتر و بیشتر مشخص شد و به همین دلیل است که قلب میلیون‌ها ایرانی از رفتن این سردار بزرگ بی‌تاب است.

این دانشجوی شهرکردی، مردمی بودن را از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: شهید سلیمانی با همه مرتبه نظامی که داشت، اما همواره خود را خادم مردم می‌دانست و هیچگاه به دنبال جایگاه برای خود نبود و نشان داد کسی که در نظام اسلامی مسئولیت قبول می‌کند باید در خدمت مردم باشد.

امیری، دوری از جناح‌بازی سیاسی و سیاست‌زدگی را از دیگر ویژگی‌های رفتاری سردار سلیمانی دانست و تصریح کرد: صداقت در رفتار و گفتار شهید سلیمانی در طول این سال‌ها ثبات کرد که ایشان هیچگاه دنباله‌رو جناح‌بندی‌های سیاسی نبود و تنها در مسیر ولایت گام برمی‌داشت و با مردم صداقت داشت.

امنیت خود را مرهون خون حاج قاسم هستیم

خانم کمالی از دیگر شهروندان شهرکردی است که سردار سلیمانی را نماد مردانگی می‌داند و با اشاره به خدمات شهید سلیمانی در جبهه مقاومت و مهار داعش، اظهار داشت: اگر سردار سلیمانی نبود داعش در ایران هم نفوذ کرده بود و امنیت مردم به خطر می‌افتاد.

این شهروند شهرکردی افزود: آرزو داشتم یک بار سردار سلیمانی را از نزدیک ببینم اما با شهادت ایشان حسرت بزرگ بر دل دوستدارانش باقی ماند.

وی خاطر نشان کرد: آرامش و امنیت امروز خود را مدیون شهید سلیمانی هستیم و اگر بخواهیم این امنیت همچنان برقرار باشد باید راه و مکتب ایشان را به خوبی ادامه دهیم و نگذاریم پرچمی که برافراشت روی زمین بماند.

سردار سلیمانی غیرت ایرانی را به همگان ثابت کرد

یکی دیگر از جوانان شهرکردی غیرت، شجاعت و دلیری را از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: ملت ایران به غیرت و شجاعت در جهان مشهور هستند و حاج قاسم بار دیگر این شجاعت و غیرت را به همگان ثابت کرد و الگویی شایسته برای همه جوانان وطن شد.

کوهی افزود: همین شجاعت و غیرت و در عین حال مهربانی و رافت به مردم بود که حاج قاسم را به محبوب دلها تبدیل کرد و گمان نمی‌رود تا سال‌های سال کسی پیدا شود که چنین محبوبیتی در بین مردم داشته باشد.

وی تصریح کرد: حاج قاسم به همه مسئولان و مدیران کشور راه خدمت را یاد داد و بی‌شک با حضور جوانانی که در مکتب سلیمانی تربیت می‌شوند ایران از گزند دشمنان در امان خواهد ماند.

به گزارش ایرنا بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به ۲ خودرو در فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهان دیگرشان در این حمله هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

قاسم سلیمانی در اسفند ۱۳۳۵ خورشیدی در یکی از شهرستان های استان کرمان به نام رابُر چشم به جهان گشود.

سردار قاسم سلیمانی در ۱۳۷۹ خورشیدی از طرف آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد.

پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، شهید سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس با حضور در این مناطق و سازماندهی نیروهای مردمی، به مبارزه با این گروه پرداخت و در همین راه به شهادت رسید./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.