تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵

معاون صنایع‌دستی مطرح کرد:

احیای ۹۹رشته صنایع‌دستی در دولت تدبیر و امید

احیای ۹۹رشته صنایع‌دستی در دولت تدبیر و امید
تهران- معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در دولت تدبیر و امید ۹۹ رشته صنایع‌دستی ترویج و احیا شد.

پویا محمودیان در مراسم تجلیل از افراد برتر مسابقه ملی طراحی و اجرای صنایع دستی با محوریت رشته های احیا شده و در حال فراموشی در موزه ملی، گفت: از حدود یک سال‌ پیش که ‌مکاتبات با استان ها برای احیای صنایع دستی فراموش شده آغاز شده است و ۵۵ رشته صنایع دستی کاملاً احیا شد و در مجموع در دولت تدبیر و امید ۹۹ رشته باز طراحی و احیا شده است.

وی گفت: فعالیت ما در این دوره اختصاص به احیا رشته های کم رونق، رشته های منسوخ شده و صنایع دستی که احیا شده ای بود که جایگاهی در بازار نداشت، اختصاص یافت.

از روش‌ها و ایده‌های مختلفی برای احیا صنایع دستی بهره گرفته شده. استفاه از ظرفیت اساتید مطرح، باز طراحی و شناسایی سلیقه بازار و اعمال آن سلیقه ها در تولیدات، تولید انبوه محصول برای بازار و رساندن به دست مشتریان و علاقمندان از جمله برنامه های معاونت صنایع دستی در این مدت بوده است.

محمودیان افزود: فعالانه صنایع دستی با توجه به شیوع کرونا آسیب های گسترده ای دیده اند؛ امیدوارم با پایان این دوره همه گیری، مجدد فروش صنایع دستی رونق بگیرد.

معاون صنایع دستی کشور گفت: محورهای مورد نظر این معاونت در برگزاری این مسابقه، احیا بازطراحی، حفظ اصالت و مهارت در اجرای و ساخت محصولات بوده است. تقدیر از جوانان خلاق، پیشکسوتان این حوزه، معاونان صنایع دستی استانها و کارشناسانی که در این فرآیند کمک های زیادی کردند از جمله برنامه در اینن دوره از مسابقه بوده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.