تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۹:۳۵

شهید طارمی تا لحظه آخر به راه و منش سردار سلیمانی وفادار بود

شهید طارمی تا لحظه آخر به راه و منش سردار سلیمانی وفادار بود
شهرری - مهدی طارمی برادر شهید طارمی با اشاره به اینکه محافظ حاج قاسم بودن برای برادرم اجر اخروی داشت، گفت: شهید طارمی تا لحظه آخر به راه و منش سردار سلیمانی وفادار بود.

مهدی طارمی برادر شهید طارمی در گفت وگو با خبرنگار ما درباره مهمترین ویژگی ها و خصایص اخلاقی آن شهید بزرگوار افزود: مهمترین شاخصه وی از دوران کودکی، نترسی و شجاعت وی بود که با توجه به سنش در دوران نوجوانی از شجاعت بالایی برخوردار بود.

وی افزود: آن شهید بزرگوار در دوران نوجوانی و جوانی علاقه بسیاری به ورزش های رزمی و فوتبال داشت که این موضوع تا آخرین روزهای زندگی، مورد علاقه وی بود ولی از زمانیکه پای وی آسیب می بیند به سراغ ورزش والیبال می رود.

برادر این شهید بزرگوار خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه های مهم وی ورزشکار بودن آن شهید بزرگوار بود که حتی پس از اینکه لوازم شخصی ایشان را بعد از شهادت به ما تحویل دادند، لباس ورزش های رزمی از جمله جودو در ساک وی بود.

وی ادامه داد: بعد از شهادت برادر بزرگترمان حدود ۱۵ سال قبل، هادی وارد بسیج شهید شهسواری مسجد جامع شادآباد شد که در بحث های فرهنگی فعالیت عمده داشت؛ پس از آن در هیات ها فعالیت زیادی داشت و تقریبا در تمامی مراسم های عزاداری و مولودی بخصوص مراسم دعای ندبه صبح های جمعه مسجد جامع شادآباد شرکت می کرد.

برادر شهید طارمی اعتقاد برادر خود به رهبر معظم انقلاب را مهمترین شاخصه وی عنوان کرد و گفت: اعتقادات مذهبی بردارم بسیار قوی بود.

وی با بیان اینکه برادرم از کودکی به کارهای رزمی و نظامی علاقه بسیاری داشت، افزود: وی تمامی دوره های چتربازی و کماندویی را گذرانده بود و پس از دوران خدمت سربازی به دلیل علاقمندی اش به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست.

مهدی طارمی از دیگر شاخصه های اخلاقی شهید طارمی نگاه داشتن احترام به پدرومادر عنوان و خاطر نشان کرد: وی همواره دست و پای پدر و مادرمان را می بوسید و به آنها احترام می گذاشت و نوع این احترام مشخص بود که آموخته شده است؛ یعنی همانگونه که حاج قاسم سلیمانی به مادر خود احترام می گذاشت، این شهید بزرگوار نیز احترام پدر و مادرمان را نگاه می داشت.

وی با بیان اینکه حدود ۶ سال قبل یعنی پس از دوسال متوجه شدیم که هادی محافظ حاج قاسم سلیمانی شده است، ادامه داد: زیاد از کارش برای ما تعریف نمی کرد و این رازداری از دیگر شاخصه های آن شهید بزرگوار بود و ما هم به خودمان اجازه نمی دادیم از آن شهید بزرگوار سوالاتی درباره موضوعات امنیتی بپرسیم.

برادر شهید طارمی درباره یکی از ماموریت هایی که از سوی حاج قاسم سلیمانی به شهید طارمی داده می شود، گفت و ادامه داد: روزی حاج قاسم از بردارم می خواهد که چون اصلیتش زنجانی است، به سراغ پیرمردی نابینا که تنها در یکی از روستاهای این استان زندگی می کند برود، آنرا بیابد و جویای احوال وی شود.

وی تصریح کرد: برادرم به زنجان سفر می کند، و آن پیرمرد را پیدا نمی کند، دوباره به تهران برمی گردد و پس از پرس وجو به یکی از روستاهای دور افتاده استان زنجان می رود و آن پیرمرد را یافته و سلام حاج قاسم سلیمانی را می رساند و از احوال وی جویا شده و برای حاج قاسم گزارش می آورد که نشان می دهد، سردار سلیمانی علاوه بر افرادی که در کنارش بودند حواسش به جامعه نیز بود.

طارمی اضافه کرد: پس از ماجرای بمب گذاری در کرمان و حسینه سردار سلیمانی، تیم حفاظت آن شهید بزرگوار بطور کامل عوض می شود اما بردارم حدود ۹ سال به عنوان اصلی ترین محافظ سردار سلیمانی وی را همراهی کرد.

بردار شهید طارمی اظهار داشت: حتی در یکی از خاطراتی که عکاس حاج قاسم عنوان کرده است، روزی حاج قاسم می خواست که دیگر محافظ نداشته باشد، که بردارم به همراه چند دوست خود به خانه سردار سلیمانی می رود و گریه می کنند و می گویند “ما را دیگر نمی خواهی؟ ” که حاج قاسم تغییرعقیده می دهد و دوباره آنها را مورد تفقد قرار می دهد.

وی اضافه کرد: محافظ کسی که دارای پول و قدرت است شاید باعث سرازیر شدن اموال دنیوی به زندگی وی شود، اما محافظ حاج قاسم بودن در این دنیا هیچ نفع مادی نداشت، اما بهشت برین را برای برادرم به همراه داشت یعنی اگر بردارم ۲۰ سال دیگر درکنار حاج قاسم بود هیچ اتفاق دنیوی برای وی رخ نمی داد، ولی امروز پاداش اخروی بزرگی نصیب وی شده است.

بردار شهید طارمی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم سالروز این شهید بزگوار گفت: مراسم سالروز شهادت این همراه سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی پنجشنبه ۱۱ دیماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ عصر در بهشت زهرا (س) بر سر مزار شهید و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

سرگرد پاسدار هادی طارمی از اعضای تیم حفاظت سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده فداکار، شجاع و بی‌نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله جنایات بار شقی‌ترین و نکبت‌بارترین دشمنان خبیث ملت ایران و جهان اسلام، یعنی آمریکای جنایتکار به درجه رفیع شهادت نائل و به آرزوی دیرینه خود رسید.

شهید سرگرد پاسدار هادی طارمی متولد سال ۱۳۵۸ در زمان شهادت ۴۰ سال سن داشت، وی متاهل و دارای دو فرزند دختر بود.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر از جمله هادی طارمی بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

بر اساس اعلام نیروی قدس سپاه، در این حمله تروریستی که بامداد جمعه اتفاق افتاد در مجموع ۱۰ نفر شهید شدند، سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانی‌نیا از شهدای همراه سردار سلیمانی بودند.

پنتاگون وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق را با چندین موشک هدف قرار داد./اختصاصی ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.