تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴

نارضایتی انگلیسی‌ها از عملکرد دولت در اجرای طرح واکسیناسیون کرونا

نارضایتی انگلیسی‌ها از عملکرد دولت در اجرای طرح واکسیناسیون کرونا
لندن – نتایج آخرین نظرسنجی صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که بیشتر مردم این کشور از عملکرد دولت در اجرای طرح گسترده واکسیناسیون کرونا رضایت ندارند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، تحقیقات موسسه افکار سنجی یوگو نشان می‌دهد که ۴۵ درصد انگلیسی‌ها در مقابل ۴۱ درصد دیگر از روند اجرای طرح واکسیناسیون دولت ناراضی هستند. جوانان انگلیسی بیشترین نارضایتی را از خود نشان داده و تنها ۳۲ درصد از عملکرد دولت ابراز رضایت کرده‌اند.

طرح واکسیناسیون گسترده کرونا در انگلیس از ۱۸ آذرماه آغاز شد. دولت ابتدا امیدوار بود که این طرح تا تابستان سال آینده به پایان برسد اما با توجه به کمبود ذخایر واکسن، هدف‌گذاری‌ها به پائیز جابه‌جا شده است.

وزارت بهداشت انگلیس فهرستی موقت شامل اولویت بندی دریافت کنندگان واکسن تهیه کرده که کسانی که بیش از همه در معرض ابتلای به ویروس قرار دارند از اولویت بالاتر برخوردار می شوند.

در رده اول ساکنان و کارکنان خانه سالمندان، افراد بالای ۸۰ سال و سایر کارکنان بخش درمان و مراقبت های پزشکی قرار دارند. با دریافت محموله‌های بیشتر ، واکسیناسیون اشخاص بالای ۵۰ سال و افراد جوان تر دارای مشکلات پزشکی آغاز خواهد شد.

انگلیس تاکنون واکسن سه شرکت فایزر بیون‌تک، آکسفورد و مُدرنا را برای استفاده تائید و به ترتیب از هر کدام ۴۰ میلیون، ۱۰۰ میلیون و ۷ میلیون واحد خریداری کرده است. با این حال کمبود شدید ذخایر واکسن‌ باعث شده تا دولت در راهبرد اجرای این طرح تغییراتی ایجاد کند.

دولت برای تزریق ۲ میلیون واکسن در هفته از طریق ۲ هزار و ۷۰۰ مرکز در سراسر کشور هدف گذاری کرده و امیدوار است ۱۴ میلیون نفر از افرادی را که بیش از همه در معرض خطر کووید-۱۹ هستند تا اواسط ماه فوریه واکسینه کند.

وزیر بهداشت انگلیس دیروز (دوشنبه) با ایراد سخنانی در نشست خبری روزانه دولت ابراز امیدواری کرد که اگر طرح واکسیناسیون کرونا در کشور طبق هدف‌گذاری اجرا شود تابستان خوبی پیش رو خواهد بود. وی مدعی شد که روند واکسیناسیون در انگلیس نسبت به سایر کشورهای اروپایی با سرعت بیشتری در حال اجراست

این در حالیست که بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته گروهی از مردم انگلیس به دلیل نگرانی از عوارض جانبی واکسن کرونا حاضر به دریافت واکسن نیستند. انجمن ملی پرستاران انگلیس پیش‌بینی کرده که دست کم ۴۰ درصد کارکنان این بخش از دریافت واکسن کرونا انصراف خواهند داد.

گفتنی است که دولت انگلیس دریافت واکسن کرونا را اجباری نکرده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.