تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷

عجله نکن ژنرال!

عجله نکن ژنرال!
تهران- فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی که تاکنون کمتر از او تهدید و حرفی شنیده می شد، این هفته یکباره به تهدید تهران و برنامه ریزی این رژیم برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران ورود کرد و سخنانی گفت که بخاطر ماهیت این رژیم هم طبیعی است و هم تعجب انگیز!

فارغ از اینکه ، تهدیدهای صهیونیست ها چیز جدیدی نیست و این رژیم عامل اصلی بحران امنیتی منطقه در تمام ۸۰ سال گذشته بوده است و همچنین اینکه این تهدیدها عمدتا با اهداف خاصی صورت می گیرد، چرا که خودشان هم می دانند هزینه های یک جنگ با ایرانی ها چقدر است؛ اما ذکر چند نکته در ارتباط با رجز خوانی اخیر این ژنرال اسرائیلی خالی از لطف نیست:

اول؛ این تهدید نه ایران که تهدیدی علیه آمریکا و رئیس جمهوری جدید آن جو بایدن است. ژنرال اسرائیلی در عمل دارد برای بایدن و دولت آمریکا تعیین تکلیف می کند.

البته صهیونیست ها از طریق لابی هایشان از زمان تاسیس رژیم غیر قانونی و اشغالگر خود همواره در روند سیاسی و سرنوشت آمریکایی ها دخالت داشته اند و این امر تازه ای نیست، اما اینگونه تعیین تکلیف از حالت دخالت خارج شده و به تهدید سیاسی تبدیل شده است و به نوعی تحقیر آمیز.

تل آویو تلاش زیادی کرده بود که در ۴ سال گذشته پای آمریکایی ها را به جنگ علیه ایران بکشاند که گویا ترامپ با همه بی خردی هایش زیر بار نرفت. آنها که به شدت از شکست ترامپ و پیروزی بایدن عصبانی هستند، حالا هنوز بایدن پشت میزش مستقر نشده، شروع به تهدید وی کرده اند.

دوم اینکه این حرف ها نشانه ترس است و نوعی رجزخوانی توام با وحشت و اضطراب! ؛ هراس از اینکه مبادا حامیان غربی آنان رهایشان کنند، اگر از آینده و سرنوشت خود هراسی ندارند، چرا این همه برآشفته و سراسیمه شده اند؟

ایرانی ها همواره اعلام کرده اند که فروپاشی و نابودی اسرائیل نیازی به عملیات نظامی ندارد، چرا که این رژیم خودش از درون خواهد پوسید و سرانجام فلسطینی ها با دست خود سرزمین هایشان را آزاد خواهند کرد و به خانه هایشان برخواهند گشت.

بنابراین با توجه به شرایط سیاسی داخلی در تل آویو ، شکاف های غیر قابل ترمیم در بدنه اصلی رژیم و همچنین خارج شدن رژیم اشغالگر از اولویت حامیان سنتی (آمریکا و اروپا) و مهمتر تغییرات اجتماعی اجتناب ناپذیر در سرزمین های اشغالی بویژه در بین جامعه یهودی فلسطین اشغالی، این رژیم از درون خواهد پاشید، حال اندکی دیر یا اندکی زود و حتی عادی سازی روابط با دولت های ثروتمند خلیج فارس و ایجاد ائتلاف منطقه ای با این دولت های ضعیف، نمی تواند مانع از این روند شود.

سوم؛ ایران کشوری با پیشینه هزاران ساله است و یک حوزه تمدنی دارد که دامنه آن از مرزهای چین در شرق تا مدیترانه و شمال آفریقا در غرب امتداد دارد و رد تمدن ایرانی حتی در خارج از این حوزه دیده می شود.

در تمام این سرزمین ها ، تاریخ مشترک و اشتراکات گسترده فرهنگی، زبانی و دینی وجود دارد و اساسا تاریخ منطقه با نام ایران آمیخته است و نزدیکتر، ایرانیان همان ملتی هستند که در دهه ۸۰ میلادی در یک جنگ نابرابر جهانی به پیشگامی رژیم صدام حسین و حمایت دولت های عربی و غربی و حتی شوروی سابق زانو نزدند؛ آن هم در شرایطی که پیشرفته ترین تسلیحات جهان در اختیار ارتش بعثی بود و ایرانی ها در تحریم!

آقای ژنرال آیا با خود اندیشیده اید که یک حماقت ساده چه پیامدها و عاقبتی برای شما دارد که تنها در ۲۱ هزار کیلومتر مربع جاخوش کرده اید؟، آن هم در سرزمینی که متعلق به شما نیست؛ در خانه هایی که غصب کرده اید و در آن احساس امنیت نمی کنید؟/ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.