تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲

قاطعیت در اجرای تصمیمات پدافندغیرعامل ضروری است

قاطعیت در اجرای تصمیمات پدافندغیرعامل ضروری است
ایلام - سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری ایلام بر لزوم اعمال قوانین و دستورالعمل پدافند غیر عامل تاکید کرد و گفت: قاطعیت و تمام کنندگی در اجرای تصمیمات این حوزه یک اصل ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، آیت قیصربیگی روز جمعه در نشست مشترک ویدیو کنفرانس که با حضور مدیران کل استان ها و به ریاست معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، اظهار داشت: براساس منویات مقام معظم رهبری، موضوع پدافند غیرعامل از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است و لازم است کلیه برنامه ها و تصمیمات در این حوزه در ادارات، ارگان‌ها، نهادها بصورت دقیق اجرا شود.

وی با بیان اینکه که اختیاری بودن برخی دستورالعمل‌ها در این حوزه، منجر به سطحی نگری موضوعات می شود، گفت: برای بالا بردن ضمانت اجرای امور در این راستا باید در روح قوانین و تصمیمات پدافند غیرعامل قاطعیت و تمام کنندگی لازم را ایجاد کرد.

قیصربیگی افزود: برای جا انداختن مفهوم و اهمیت پدافند غیرعامل و اجرایی شدن برنامه ها، نیازمند فعال سازی و مسوولیت پذیری بیشتر مدیران در این حوزه هستیم.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری ایلام با بیان اینکه تصمیمات این حوزه نباید در روند بروکراسی اداری سرگردان شود، افزود: موضوع پدافند غیرعامل منجر به ایجاد امنیت و مصون سازی در برابر تهدیدات می شود و مقوله ای بسیار مهم و تعیین کننده است که در این راستا نیازمند هوشیاری و نهایت مسوولیت پذیری مدیران در هر رده‌ای هستیم.

وی اضافه کرد: برای تحقق این مهم ابتدا نیازمند تدوین قوانین و دستورالعمل های مستحکم و الزام آور هستیم.

قیصربیگی در ادامه از تصمیم سازمان پدافند غیرعامل به دلیل پیشنهاد تخصیص پنج درصد اعتبارات ردیف تملک دارایی های سرمایه‌ای به طرح‌های پدافندغیرعامل برای مصون‌سازی زیرساخت‌های استانی در بودجه کشور قدردانی کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی در راستای اجرایی شدن سیاست های مهم ۱۳ گانه مقام معظم رهبری لازم است در حوزه پدافند غیرعامل با پیشنهاد سازنده سازمان در تخصیص پنج درصد از اعتبارات ردیف تملک دارایی های سرمایه‌ای را به طرح‌های پدافندغیرعامل برای مصون‌سازی زیرساخت‌های استانی موافقت کند.

قیصربیگی تاکید کرد: برای تحقق اهداف پدافند غیرعامل در مصون سازی زیرساخت‌ها لازم است سازوکاری ترسیم شود که در تعریف هر طرح و پروژه‌ای، اجرایی شدن آن منوط به داشتن پیوست پدافند غیرعامل و تاییدیه این حوزه در حین موافقت نامه‌ها باشد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.