تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

معاون وزیر ورزش: 

۱۲ هزار مربی زن در ایران فعالیت می کنند

۱۲ هزار مربی زن در ایران فعالیت می کنند
ایلام - معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: ۱۲ هزار نفر از بانوان سراسر کشور به عنوان مربی فعالیت می کنند که نشان از توانمندی زنان این سرزمین دارد.

به گزارش ایرنا، مهین فرهادی زاد روز جمعه در نشست هم اندیشی خانواده ورزش بانوان استان ایلام اظهار داشت: ورزشکاران زن ایران با کسب مجوزهای لازم برای حضور در میادین بین‌المللی به عنوان الگوی زن مسلمان خود را مطرح کردند و ارزش‌های زن مسلمان را به نمایش گذاشتند.

وی در خصوص عدالت جنسیتی گفت: کمیته بین المللی المپیک در خصوث عدالت جنسیتی تلاش هایی انجام داده نه به این دلیل که ظلمی اتفاق افتاده بلکه این موضوع به کل دنیا مربوط است.

فرهادی زاد یادآور شد: روسای فدراسیون ها در اکثر کشورها حتی کشورهای توسعه یافته آقایان هستند پرداختی ها نیز به ورزشکاران به همین صورت است که این کمیته بدنبال رفع این تبعیضات است.

فرهادی زاد با بیان اینکه ۱۰۰ هزار مربی در کل کشور فعالیت دارند، گفت: این شاخص ها زمانی که در این کمیته مطرح می شوند ایران در خصوص تربیت نیروی انسانی بدلیل ملاحظات فرهنگی و باورهایی که بعد از پیروزی انقلاب داشتیم، پیشرو است.

معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان افزود: ظرفیتی در بخش ورزش زنان از منظر امتیاز وجود دارد که برای فدراسیون‌ها یک موفقیت در بخش اعتبارات به شمار می‌رود.

وی افزود: کسب مدال توسط زنان در رویدادهای آسیایی بی‌تردید جایگاه ایران را در جدول توزیع مدال‌ها تغییر خواهد داد.

معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان از فعالیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار ورزشکار زن سازمان‌ یافته خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از ۱۰ هزار نفر به اردوها دعوت شدند و ۶۹۹ ورزشکار زن عضو تیم‌های ملی هستند.

فرهادی زاد اظهار داشت: ایران به عنوان نمونه در دنیا فضایی ایجاد کرد که زنان می‌توانند در پست‌های مختلف ورزشی فعالیت کنند.

وی به رشد تیم بسکتبال سه نفره بانوان اشاره کرد و گفت: پیراهن بسکتبال بانوان ایران پس از ۳۹ سال مورد تایید فدراسیون جهانی قرار گرفته و این نشان دهنده توانایی و ظرفیت بانوان ما است.

معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: ۱۲ هزار مربی ورزشی زن داریم که ۴۵۰ نفر آنها سرمربی و مربی تیم‌های ملی هستند، ۸۰ زن توانمند نیز در امر قضاوت رویدادهای مختلف ورزشی در عرصه‌های بین‌المللی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز در این نشست گفت: اختصاص ردیف بودجه مستقل توسعه ورزش ایلام در دستور کار است و در وزارتخانه مربوطه پیگیری می شود.

مظفر علی شائی اظهار داشت: اداره کل ورزش در صورت ارائه برنامه هایی نظیر ایجاد همایش ها و اعزام ها تمام توان خود را به تخصیص بودجه بکار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: بانوان ایلام از طریق ورزش توانمندی‌های خود را اثبات کنند و در این زمینه توانایی خود را افزایش دهند.

علی شائی با اشاره به ظرفیت بانوان ایلامی در توسعه ورزش قهرمانی افزود: نقش بانوان ایلامی در توسعه و ترویج ورزش قهرمانی و سازندگی جامعه بی بدیل است.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام اضافه کرد: بانوان این استان ثابت کردند در صورت بهره مندی از امکانات و تجهیزات و زیرساخت ها با آقایان برابر و در مقاطعی نیز از ورزش آقایان پیشی می گیرند.

وی افزود: روسای هیات های ورزشی ایلام باید خود را با برنامه حوزه ورزش هماهنگ کنند و توانمندی ها و ظرفیت های خود را افزایش دهند.

علی شائی با بیان اینکه توانایی و استعداد بانوان این استان امکانات و بستر زیرساخت ها را فراهم می کند، افزود: هر چقدر ورزشکار به ویژه ورزشکاران حوزه بانوان این استان بیشتر باشد به همان اندازه زیرساخت و امکانات این حوزه فراهم می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام تصریح کرد: برای توسعه ورزش بانوان باید برنامه و طرح داشته باشیم و در کنار آن افزایش سرانه فضای ورزشی بانوان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: رشته هایی که در حوزه بانوان این استان موفق هستند ورزشکاران آن حوزه تمامی وقت زندگی خود را برای موفقیت در آن رشته بکار گرفته اند.

علی شائی افزود: باوجود کمبودها توسعه فضاهای ورزشی در استان، بانوان دارای ظرفیت های زیادی برای توسعه ورزش قهرمانی هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.