تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

۹۷ درصد جمعیت استان ایلام تحت پوشش همراه اول هستند

۹۷ درصد جمعیت استان ایلام تحت پوشش همراه اول هستند
نگاه اقتصاد

مهندس اسدی، مدیرمخابرات منطقه ایلام در نشست خبری با جمعی از اصحاب مطبوعات، ضمن بیان اقدامات این شرکت، به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه ایلام در این نشست که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر برگزار شد، اسدی با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر و میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روززن خاطرنشان کرد: تعداد سایت های تلفن همراه در ابتدای دولت یازدهم در این استان ۲۴۱ مورد بوده که هم اکنون با رشد ۵٠ درصد به ۳۶٠ سایت رسیده است.

مدیر مخابرات منطقه ایلام، ضریب نفوذ تلفن ثابت در ابتدای دولت یازدهم در استان را ۸۱.۳ دهم درصد عنوان کرد و گفت: این میزان هم اکنون به ۱۴۵.۱ دهم درصد رسیده است.

این مسئول در ادامه با بیان این که پهنای باند اینترنت در ابتدای دولت تدبیر و امید ۵٠٠ مگابایت بود که این میزان در سال جاری و دولت دوازدهم به ۱٠ گیگابایت رسیده، تصریح کرد: پهنای باند ظرفیت افزایش تا ۲٠ گیگابایت را دارد.

اسدی از ظرفیت نفوذ تلفن ثابت در این استان به میزان ۲۱.۴ دهم درصد سخن به میان آورد و افزود: ۹۷ درصد جمعیت ایلام تحت پوشش تلفن همراه قرار دارند.

مدیر مخابرات منطقه ای ایلام با اشاره به این که در راستای ارتقاء تکنولوژی سایت تلفن همراه ۴۸ سایت روستایی، شهری و جاده ای در دست اقدام است، یادآور شد: عملیات اجرای تعدادی از این پروژه ها به پایان رسیده است.

اسدی در ادامه از مجهز شدن تمامی روستاهای بالای ۲٠ خانوار تا پایان دولت به اینترنت پرسرعت خبر داد.

مدیر مخابرات منطقه ای ایلام از سرقت و تخریب کابل ها در سطح روستاهای استان به عنوان آسیب بزرگ و تخریب زیر ساخت های مخابرات نام برد و گفت: باید در این راستا چاره اندیشی شود.

این‌ مسئول با بیان این مطلب که این شرکت در حوزه اینترنت تجاری، تلفن ثابت، اینترنت خانگی و تلفن همراه اول به مشترکان خدمات ارائه می دهد، خاطرنشان کرد: با وجود تورم تعرفه تلفن ثابت تغییر نکرده و به‌عنوان مثال قیمت تمام شده یک خط تلفن ثابت که برای مشترک ۲۰۰/۰۰۰هزارتومان است برای شرکت مخابرات بالای ۴میلیون هزینه دارد.

اسدی یادآور شد: مشترکین سطح استان می توانند جهت پرداخت قبض تلفن ثابت و اینترنت خانگی از طریق سامانه ۲۰۰۰، خرابی تلفن با سامانه ۲٠۱۱۷ و مشترکین تجاری با شماره گیری ۲٠۱٠ اقدام کنند.

مدیر مخابرات منطقه ای ایلام در پایان با ذکر این نکته که مشترکین همراه اول می توانند با شماره گیری سامانه ٠۹۹٠ مشکلات خطوط خود را اطلاع رسانی و رفع کنند، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.