تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴

یونس آزادی، فرماندار بدره:

پرداخت ۱۷۶ میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی و یا تکمیل ۴۲۹ کارگاه در بدره

پرداخت ۱۷۶ میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی و یا تکمیل ۴۲۹ کارگاه در بدره
نگاه اقاصاد

یونس آزادی، فرماندار بدره در نشست خبری مجازی با تبریک ایام خجسته دهه فجر به تشریح اقدامات صورت گرفته و در راستای اجرا و کلنگ زنی طرح ها و پروژه ها در این شهرستان پرداخت و گفت: برای این پروژه ها مبلغی بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

آزادی به سه طرح آماده کلنگ زنی با اعتباری بالغ بر ۱۰۱ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: مهمترین پروژه قابل کلنگ زنی این شهرستان ایستگاه تامین آب شرب عشایر شهرستان با اعتبار ۹۵ میلیارد ریال بود که با حضور رئیس سازمان امور عشایر کشور، معاون عمرانی استانداری و تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی در محل تنگه کافری کلنگ زنی شد.

این مسئول یادآور شد: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده است. فرماندار شهرستان بدره در ادامه سایر پروژه های آماده کلنگ زنی را شامل اصلاح شبکه برق شهرستان و اجرای طرح های آبخیزداری در سطح شهرستان‌ عنوان کرد.

آزادی از افتتاح ۶ پروژه عمرانی در دهه فجر امسال سخن به میان آورد و گفت: برای این پروژه ها بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی از محل های مختلف هزینه شده است. ایشان ارتقاء دو سایت مخابراتی از نسل ۲ به ۴ توسط شرکت مخابرات، اجرای طرحهای ایمن سازی و طرح هادی روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ و تقویت شبکه برق روستای زرانگوش را در زمره ی این پروژه های افتتاح شده بیان کرد.

فرماندار بدره به فعالیت ها در حوزه اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه اقتصادی و در زمینه پرداخت تسهیلات جهت راه اندازی طرح های کوچک مقیاس امسال اقدامات بسیار خوبی در سطح شهرستان رخ داد و در مجموع برای راه اندازی و یا تکمیل ۴۲۹ کارگاه و طرح و اشتغالزایی ۷۴۵ نفر ۱۷۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

آزادی تصریح کرد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تسهیلاتی به میزان ۹۵ میلیارد ریال برای راه اندازی و یا تکمیل ۲۵۰ طرح و کارگاه و اشتغال زایی ۴۵۰ نفر با مشارکت صندوق کارآفرینی امید پرداخت کرده است.

این مسئول با بیان این کخ کمیته امداد امام (ره) برای راه اندازی ۱۷۳ طرح و اشتغالزایی ۲۸۰ نفر مبلغ ۸۱۰ میلیارد ریال با مشارکت بانکهای عامل تسهیلات پرداخت کرده، به پرداخت تسهیلات بهزیستی جهت راه اندازی ۶ طرح و اشتغالزایی ۱۵ نفر به میزان ۲/۸ میلیارد ریال اشاره کرد.

فرماندار بدره در ادامه به اقدامات صورت گرفته در بحث کرونا اشاره کرد و گفت: در مورد بیماری کرونا از ابتدا تا کنون ۴۵ جلسه ستاد برگزار شده که ۹۵ درصد مصوبات این جلسات اجرایی شده اند و در حال حاضر نیز این شهرستان از نظر تست های pcr و رپیدتست شهرستان پیشتاز استان است.

آزادی همچنین زمان افتتاح جاده قاضی خان به بدره را قبل از پایان دولت دوازدهم افتتاح ذکر کرد و افزود: عملیات عمرانی این پروژه در حال اتمام است و بازگشایی این راه، در توسعه شهرستان بدره نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

فرماندار بدره در زمینه ظرفیت های گردشگری شهرستان بدره خاطرنشان کرد: این شهرستلن علیرغم دارا بودن ظرفیت های بسیار بالا از نظر گردشگری برای توسعه ی این بخش هنوز در ابتدای یک راه طولانی است.

آزادی تصریح کرد: در چند سال گذشته اقدامات خوبی از جمله تدوین طرح جامعه توسعه گردشگری حاشیه سد سیمره، احداث جاده های له لار و تنگه کافری، واگذاری جاده تلمبه ذخیره به میراث فرهنگی، برق رسانی به منطقه گردشگری رماوند و صدور چندین مجوز موافقت اصولی در حوزه گردشگری انجام شده است.

فرماندار بدره در پایان گفت: در بخش گردشگری نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم که تا کنون ظرفیت های شهرستان را برای تعدادی از سرمایه گذاران و شرکت های فعال در بخش گردشگری تشریح کرده ایم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.