تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

دانشگاه پیام نور دارای سومین جمعیت هیات علمی است

دانشگاه پیام نور دارای سومین جمعیت هیات علمی است
ایلام - رییس دانشگاه ایلام گفت: دانشگاه پیام نور دارای سومین جمعیت دانشجویی و سومین جمعیت هیات علمی است و از برجسته ترین ویژگی های آن آموزش دادن به گروه های خاص است.

محمد علی اکبری روز سه شنبه در نشست شورای آموزش عالی استان ایلام پیام نور اظهار داشت: دانشگاه پیام نور از زیر نظام های موفق و از پوشش مناسبی در سطح استان برخوردار است و شرایط را برای گروه خاصی از متقاضیان با برنامه ریزی فراهم کرده است.

وی افزود: حضور و نوع آموزش متفاوت و ظرفیت آموزشی این دانشگاه در حوزه مجازی و الکترونیکی کار را برای سایر دانشگاه ها آسان کرده است.

رییس دانشگاه ایلام تاکید کرد: تعداد متقاضیان تحصیل در دانشگاه در یک بازه زمانی بسیار بالا بود که در آن شرایط سیاست هایی را برای فشار اجتماعی تحمیل و در آن زمان اجرا و واحدهای آموزشی متعددی ایجاد شد.

علی اکبری یادآور شد: هم اکنون این شرایط وجود ندارد و تعداد متقاضیان نیز کاهش یافته و باید ماموریت های واحدهای آموزشی تغییر یابد.

وی اضافه کرد: با افزایش تعداد متقاضیان بسیاری از آنها برای ادامه تحصیل به سایر کشورها رفته و هزینه های زیادی را متقبل می شدند اما اکنون این تقاضا کاهش یافته است.

رییس دانشگاه ایلام گفت: در آن بازه زمانی چنین مشکلاتی سبب دایر شدن دانشگاه های غیر دولتی و غیر انتفاعی متعدد در کشور شد اما هم اکنون بسیاری از صندلی های دانشگاه خالی است.

علی اکبری ادامه داد: دانشگاه تنها محل کسب علم نیست، بلکه محیطی برای کسب بینش، معرفت و آشنایی با فضای متفاوتی از آموزش، مدیریت و پژوهش است.

وی تصریح کرد: اکنون که استان ایلام دارای ظرفیت آموزشی، رفاهی و پژوهشی است این ظرفیت ها را به سمت علم، استعداد، توانمندی و رقابت سوق دهیم و متناسب با این ظرفیت ها در برنامه ریزی بازنگری کنیم.

مرکز اربعین پژوهی تا پایان سال جاری راه اندازی می شود

رییس دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گفت: مرکز اربعین پژوهی این دانشگاه با اخذ مجوزهای لازم در شهرستان مهران تا پایان سال راه اندازی می شود.

عباس سهراب زاده اظهار داشت: امکانات، فضای مناسب و اعضای علمی علاقمند به خدمت برای ایجاد این مرکز در استان حضور دارند.

وی یادآور شد: با تاثیر دانشگاه در توسعه فرهنگی و اجتماعی، بسیاری از رفتارها و خدمات در این مرکز ساماندهی و بر رویدادهایی از جمله نگاه اقتصادی که در قبال اربعین ممکن است رخ دهد، تاثیرگذار است.

سهراب زاده اضافه کرد: یکی از دغدغه های آموزشی استان و وزارت علوم ساماندهی آموزش است و با توجه به ریزش تعداد دانشجویان این دانشگاه، واحدهای با کمتر از ۱۰۰ دانشجو مورد بررسی قرار می گیرند چرا که موجب اتلاف سرمایه می شوند.

رییس دانشگاه پیام نور ایلام گفت: حذف کردن واحدهای آموزشی با موانعی مواجه است به همین دلیل تغییر ماموریت دانشگاه جایگزین آن می شود.

وی به کاهش تعداد دانشجویان ۲ شهرستان بدره و مهران اشاره کرد و گفت: با وجود استعدادهای فراوان در این ۲ شهرستان اما با کاهش شدید دانشجو مواجه هستیم.

سهراب زاده اضافه کرد: شهرستان مهران دارای ۱۵۳ دانشجو است و امسال نیز با ریزش مواجه بوده است و تغییر ماموریت این دانشگاه به مرکز اربعین پژوهی با حضور شخصیت های علمی همین شهرستان جایگزین حذف آن شد.

وی در خصوص واحد بدره نیز گفت: این شهرستان دارای ۷۰ دانشجو است و با وجود تلاش برای حفظ این میزان موفقیتی حاصل نشد و تغییر ماموریت دانشگاه شامل این شهرستان نیز شد.

سهراب زاده ادامه داد: پیام نور واحد بدره به پژوهشکده گیاهان دارویی تغییر ماموریت داد و مجوز راه اندازی آن از سازمان اخذ و با رونق این پژوهشکده احتمال انتقال برخی از نخبگان و کارشناسان از ایلام به این مرکز وجود دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.