تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶

ایلام در آینده به قطب نفتی کشور تبدیل می شود

ایلام در آینده به قطب نفتی کشور تبدیل می شود
نگاه اقتصاد

سردار رستم قاسمی، معاون اقتصادی سپاه قدس در نشست هم اندیشی اساتید با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: جوانان دانشمند ایرانی موفق شده اند ما را از تحریم‌های فلج کننده آمریکا عبور دهند. ایشان افزود: با وجود این که دشمنان در تلاش هستند تا انقلاب جایگاه خود را تثبیت نکند، اما با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در ادامه ی راه شهدا و امام راحل (ره)، نقشه‌هایشان نقش بر آب شده است.

معاون اقتصادی سپاه قدس در ادامه به بیان دستاوردهای انقلاب در ایلام پرداخت و گفت: استان ایلام در دفاع از کشور نقش خود را به درستی ایفا کرد و در واقع بخش بزرگی از فداکاری‌های جنگ توسط مردم ایلام رقم خورد. ایشان یادآور شد: با اعتقاد برخی به بازسازی کشور پس از جنگ توسط خارجی ها، اما بر طبق فرموده امام(ره) مبنی بر این که ما می توانیم، ایرانی ها پای کار آمدند.

این مسئول، انتقال آب‌های آزاد به داخل کشور را مهم ارزیابی کرد و افزود: در این راستا سد کرخه به عنوان بزرگترین سد کشور ساخته شد تا به منتقدین پاسخ داده شود.

سردار قاسمی با اشاره به این که آمریکایی‌ها مطالعات گسترده ای در جهت چگونگی فلج کردن ایران اسلامی انجام دادند، تصریح کرد: آمریکایی ها پس از عدم نتیجه گیری‌ به سراغ گزینه تحریم رفتند.

معاون اقتصادی سپاه قدس در ادامه با بیان اینکه تنها راه عبور و رسیدن به قله پیشرفت ایستادن در مقابل تحریم هاست، خاطرنشان کرد: ما راه نفوذ و مقابله با تحریم را یافته‌ایم، و به قول رهبر انقلاب اگر تحریم‌ها رفع شود خوب است اما آمریکا ثابت کرده که هیچگاه به قول‌هایش پایبند نیست.

این‌ مسئول اضافه کرد: استان ایلام یکی از استان‌های نفت خیز کشور است و با توسعه میادین نفتی بخشی از صنایع نفتی کشور در ایلام مستقر خواهد شد. ایشان افزود: میدان های نفتی آذر و چنگوله در مرز دو کشور ایران و عراق نقش بسیار مهمی به منظور اشتغالزایی در استان خواهند داشت.

سردار رستمی با ذکر این مطلب که استان ایلام می‌تواند به یک استان نفتی تبدیل شود ، در ادامه از انتقال آب‌های غرب به مرکزیت کشور به سهم استان سخن به میان آورد و گفت: این استان می‌تواند با زمین‌ها و آبی که در اختیار دارد، حتی بسیاری از نیازهای استان‌های همجوار را تامین کند.

معاون اقتصادی سپاه قدس با بیان این‌که باید نفت را از بودجه جاری کشور جدا کنیم، تصریح کرد: این موضوع از دولت نهم و دهم شروع شد و با بیان اینکه نفت را باید برای زیرساخت‌های کشور استفاده کنیم، امروز اکثر انرژی‌های دنیا انرژی‌های نفت و گاز است؛ اما آیا این همیشه باقی می‌ماند؟. ایشان افزود: کشورهای دنیا در تلاش هستند ریل اقتصاد را از دست برخی دیگر خارج کنند و باید از نفت به درستی در این مقطع استفاده کنیم و دوران خام فروشی به پایان برسد.

سردار قاسمی در ادامه از چنگوله به عنوان یک میدان بزرگ نفتی یاد کرد و گفت: این میدان نفتی نقش بسیار مهمی به منظور اشتغال در استان خواهد داشت و بخش قابل توجهی از نفت و گاز کشور در ایلام تولید می‌شود.
معاون اقتصادی سپاه قدس در پایان اضافه کرد: ایلام می‌تواند در آینده به یکی از قطب‌های نفتی کشور تبدیل شود و در حوزه‌های فراورش و صنایع پایین دستی پتروشیمی‌ موفق عمل کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.