تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۲۸

بازی با پرسپولیس برای امیر سه امتیازی نیست؛ می‌خواهم زنده بمانم

بازی با پرسپولیس برای امیر سه امتیازی نیست؛ می‌خواهم زنده بمانم
تهران- امیر قلعه‌نویی در بازی با پرسپولیس چهار هدف بسیار مهم دارد و برای رسیدن به آنها تنها باید از سد سرخپوشان تهرانی بگذرد؛ با این اوصاف این مسابقه برای او سه امتیازی نیست.

تیم‌های گل‌گهر سیرجان و پرسپولیس روز جمعه در بازی عقب افتاده هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باید به مصاف هم بروند. بعد از به انجام رسیدن این دیدار پرونده نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر بسته می‌شود. در این دیدار هر ۲ تیم اهداف بسیار مهمی دارند. سرخپوشان تهرانی قهرمانی نیم‌فصل را می‌خواهند و گل‌گهر با سرمربی خود به دنبال پیوستن به جمع چهار تیم برتر است.

از سرمربی گل‌گهر صحبت کردیم؛ امیر قلعه‌نویی. مسن‌ترین مربی این فصل که عملکرد نسبتا قابل قبولی را در تیم سیرجانی داشته است. گل‌گهری که در قامت مقایسه با فصل قبل مهره‌های بیشتری را در اختیار دارد و توانسته از نظر جایگاه و جاه‌طلبی اوضاع به سامان‌تری داشته باشد. نماینده سیرجان فصل قبل بعد از برگزاری ۱۴ بازی، یک سرمربی عوض کرده بود و با ۶ امتیاز در سودای رسیدن به یک برد بود و در آستانه سقوط اما حالا تیم سیرجانی ۲۲ امتیاز جمع‌آوری کرده و سودای کسب سهمیه آسیایی را دارد.

قلعه‌نویی بعد از سالیان سال حضور در تیم‌های بزرگ و مدعی چون استقلال، سپاهان، تراکتور و حتی ذوب‌آهن به تیمی آمده که از نظر وجهه و جایگاه در سطح پایین‌تری قرار دارد. او درست مانند دوران جوانی به استان کرمان رفته تا خودش را و توانایی‌هایش را هم به چالش بکشد و هم عرض اندامی دوباره داشته باشد و با صدای بلند فریاد بزند پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر، هنوز تمام نشده و تدابیرش برای رسیدن به موفقیت کافی است.

جدال با پرسپولیس یک نقطه عطف بزرگ در کارنامه کاری قلعه‌نویی محسوب می‌شود. پیروزی در برابر تیم اوج گرفته یحیی که در چهار هفته اخیر به هیچ تیمی امتیاز نداده و در آستانه صدرنشینی است؛ به آینده قلعه‌نویی کمک بزرگی می‌کند. او در همین روزها باهم نامش به عنوان کاندیدای سرمربیگری استقلال مطرح شده اما خاطرات نه چندان خوب آخرین حضورش در جمع آبی‌ها و همچنین عملکرد بدون جامش در چند سال اخیر فوتبال ایران باعث شده تا جایگاه سابق را نزد هواداران تیم محبوبش نداشته باشد. پیروزی در این بازی بزرگ، آن هم در شرایط کنونی که آبی‌ها یک چشمشان به جذب سرمربی جدید است می‌تواند تاثیرات بسیار فراوانی را در تغییر دادن نگرش‌ها داشته باشد.

امیر با شکست پرسپولیس چند هدف را نشانه می‌رود. هم مانع از قهرمانی پرسپولیس در نیم‌فصل می‌شود. هم تیمش را به رده چهارم جدول و سه امتیازی صدر خواهد فرستاد. هم اهالی فوتبال را خبردار می‌کند و هشدار می‌دهد که او را تمام شده ندانند. هم انقام باخت انضباطی سه بر صفر فصل پیش را از یحیی، پیروانی و پرسپولیس می‌گیرد چون همان شکست هم قهرمانی را از او گرفت و هم هواداران سپاهان را علیهش بسیج کرد. و هم موقعیتش را نزد هواداران استقلال بازیابی می‌کند و پیامی روشن به سوی آنها ارسال می‌کند مبنی بر اینکه هنوز هم می‌تواند روی آن نیمکت داغ و پرمشتری جلوس کند. پس دیدار روز جمعه برای قلعه‌نویی فراتر از یک مسابقه سه امتیازی خواهد بود.

اما کارنامه این سرمربی کهنه‌کار بعد از گذشت حدود ۵۰۰ بازی در لیگ برتر در مقابل پرسپولیس چگونه است. او در لیگ برتر ۳۳ بار رو در روی سرخپوشان تهرانی قرار گرفته است. تیم‌های استقلال تهران، استقلال اهواز، مس کرمان، سپاهان اصفهان، ذوب‌آهن اصفهان، تراکتور تبریز و حالا گل‌گهر سیرجان.(قلعه‌نویی با تیم برق تهران هم در جام حذفی به مصاف پرسپولیس رفته است.)این هفتمین تیمی است که قلعه‌نویی در لیگ برتر هدایت می‌کند و آن را به مصاف پرسپولیس می‌فرستد. تا به اینجا کفه ترازو به سمت متولد محله نازی‌آباد است. او ۹ بار به برتری رسیده، ۱۷ بار صاحب نتیجه مساوی شده و هفت بار هم طع تلخ شکست را چشیده است. در لیگ نوزدهم او به عنوان سرمربی سپاهان توانست در تهران تیم کالدرون را ۲ بر صفر شکست دهد اما در اصفهان بازی برگزار نشد و به حکم کمیته انضباطی، پیروزی سه بر صفر برای تیم تهرانی به ثبت رسید.

حالا همه منتظر این جدال جذاب هستند. جدالی که به هیچ وجه برای امیر قلعه‌نویی سه امتیازی نیست و می‌تواند اثرات زیادی را برایش داشته باشد. او یا برمی گردد یا دیگر هیچ‌وقت…/ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.