تاریخ انتشار : شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶

رییس سازمان مدیریت ایلام:

سند آمایش سرزمین از مهرماه ۱۴۰۱ اجرایی می شود

سند آمایش سرزمین از مهرماه ۱۴۰۱ اجرایی می شود
ایلام - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: سند آمایش سرزمینی از ابتدای برنامه هفتم توسعه در مهرماه ۱۴۰۱ اجرایی می شود.

رحمت الله قیصوری روز شنبه در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه اظهار داشت: سند آمایش سرزمین در کارگروه های تخصصی وزارتخانه های مختلف به تصویب رسیده و هم اکنون در دست بررسی و تصویب نهایی توسط شورای عالی آمایش است.

وی افزود: از مهرماه ۱۴۰۱ شروع برنامه هفتم توسعه کشور که به طور رسمی آغاز می شود، طرح ها و اهداف سند آمایش سرزمین نیز اجرایی می شود.

قیصوری یادآور شد: سند آمایش سرزمین یک برنامه بلندمدت ۲۰ تا ۵۰ ساله در ۱۱ محور اصلی است که در آن نقاط ضعف و قوت، ظرفیت، پتناسیل، فرصت، تهدید و تمام ملاحظات زیست محیطی و پدافند غیر عامل، افزایش جمعیت، گسترش مناطق مسکونی شهری و روستایی، تحولات منطقه ای و جهانی گنجانده شده است.

وی اضافه کرد: توسعه کشاورزی، افزایش صادارت، مراودات مرزی، منابع آب، نفت،گاز، صنعت، صنایع پایین دستی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، حمل و نقل، … از مهم ترین محورهای این سند است که برای هر منطقه در استان براساس این شاخص ها برنامه ریزی مدون تدوین شده است.

وی با بیان اینکه این سند قابلیت اصلاحات دارد، ابراز امیدواری کرد: در پایان ۵۰ ساله سند آمایش ایلام، استانی توسعه یافته با منابع درآمدی پایدار باشد.

به گزارش ایرنا، مطالعات و تدوین سند آمایش سرزمین در استان ایلام از ۹۶ شروع و تا سال ۹۷ ادامه داشت و با تصویب در شورای برنامه ریزی استان برای تایید به مراجع کشوری واگذار شد و هم اکنون در حال بررسی و تایید نهایی توسط شورای عالی آمایش است که تا اوایل سال آینده انجام خواهد گرفت و در صورت وجود رفع نقص، اصلاحات انجام می شود.

استان ایلام دارای ۱۲ شهرستان و ۵۸۰ هزار نفر جمعیت است و ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.